Men ifølge en administrerende direktør er det tre viktige spørsmål arbeidsgivere alltid bør stille.
Laget for å skape litt nervøsitet, bør du være forsiktig med disse hvis du er på utkikk etter jobber, ellers kan de koste deg sjansen for drømmejobben.
Forretningsmannen James Caan utviklet disse "skjebnesvangre" spørsmålene, og avslørte at han ofte bruker dem når han virkelig ønsker å forstå en person.
LinkedIn-influenceren (ja, det er en ekte ting) beskrev intervjumetoden hennes på sosiale medier.
"Gjennom mine 30 års erfaring med å intervjue kandidater, har jeg laget mitt eget sett med spørsmål som er designet for å kaste dem ut av kurs og komme ned til det virkelige - for å se noe av den virkelige personen bak fasaden, ikke bare intervjuobjektets ego," skrev han på LinkedIn.
Selv om det kan høres ut som om han snakker seriøst, avslørte den tidligere programlederen for "Dragons' Den" (britisk versjon av "Lion's Den") senere at han faktisk har "skjult" vanlige intervjuspørsmål. LADbible rapporter.
For eksempel, når du blir spurt om en søkers svakheter, vil administrerende direktør i Hamilton Bradshaw Group spørre: "Hvis jeg snakket med lederen din og spurte hva som irriterte dem mest ved deg, hva ville de si?"
For de som håper å kapre toppjobben, bør du svare på dette ved å «gjøre den relevant for stillingen du søker på» – selvsagt.
Alt er imidlertid ikke tapt hvis du ikke får det første spørsmålet helt riktig - så lenge du ikke snubler over de to neste spørsmålene.
TV-personligheten utdypet videre på LinkedIn og skrev: "Her er hva du har utmerket deg i dine tidligere roller; Hva vil dine tidligere kolleger si du var kjent for?"
Han la til: "Gi meg noe som beskriver karakteren din."
Men hvis du fortsatt håper å unngå å bli sittende fast, har du bare ett spørsmål til å svare på: "Hvis du hadde en tryllestav og kunne få en hvilken som helst stilling, hva ville det være?"
Ifølge den 62 år gamle sjefen er dette spørsmålet hans favoritt, da han "alltid er overrasket over reaksjonen det utløser".
Så forklarte han i sitt omfattende LinkedIn-innlegg at de fleste «stammer» på dette tidspunktet fordi de «glemmer» at de skal på jobbintervju.