Det avslører selskapet selv i en melding.
Så hvis du ikke er en av dem som boikotter amerikanske matvarer, men holder fast i den legendariske mørke drikken med den ikoniske røde og hvite logoen, så kan du se frem til en stor forandring.
I butikkhyllene over hele Norge skjer det nå noe ganske uvanlig: Den verdensberømte Coca-Cola-logoen byttes ut med norske navn.
Så hvis du heter Jonas, Emma, Ahmet, Kari, Aisha eller Truls – ja, da kan du snart finne navnet ditt på etiketten der det vanligvis står "Coca-Cola".
Brusgiganten relanserer nå sin populære kampanje "Share a Coke", hvor flaskene og boksene personifiseres med vanlige navn – akkurat slik de gjorde i 2013. Den gang ble det en stor suksess, og det er liten grunn til å tro at det blir noe annet denne gangen.
Artikkelen fortsetter under bildet

Foto: Coca-Cola
"Vi har tatt utgangspunkt i topplistene over navn i Norge, for at flest mulig skal føle seg representert. Også denne gangen er oppfordringen "Share a Coke", akkurat som i 2013. Vi håper folk får det morsomt med å se etter kjente navn på etikettene, og ikke minst – at de tar seg tid til å dele en drikke som har navnet til en de er glad i, med nettopp den personen", sier Ena Dulas, marketing manager i Coca-Cola Norge.
Totalt er det 250 forskjellige norske navn som skal pryde etikettene på Coca-Cola og Coca-Cola Zero Sugar, i både 0,5 og 1,5 liters flasker, samt på 0,33 liters bokser. Disse variantene er på vei ut i butikkene nå i løpet av april.
Lag en sprudlende og frisk drink hjemme
Produkt
Navn
Pris
Forhandler




Dyrker fellesskap
Ifølge Dulas handler kampanjen like mye om fellesskap og ekte opplevelser som det handler om brus.
"For oss er det et stort skritt å la folks navn pryde etikettene, samtidig som vi fjerner vår ikoniske, velkjente logo. Dette blir en ny og personlig opplevelse av drikkene våre, for dem som ikke opplevde "Share a Coke" i forrige runde", sier hun.
Hun legger til at tiden er moden for en ny runde med navneflasker – i en verden som i økende grad er digital og skjermbasert.
"Verden er mer digital nå enn i 2013. Gjennom "Share a Coke" vil vi si noe om at de beste minnene skapes gjennom å dele fellesskap og magiske øyeblikk med andre, utenfor skjermen", sier Dulas.
Så neste gang du er i butikken – ta en ekstra titt i brusdisken.
Kanskje står navnet ditt der og venter på deg.