Bekymrer du deg for at påskegodteriet er for fylt av kalorier? Kanskje du skal vurdere saft i stedet.
Lerum og Brynild samarbeider om lansering av nye ZERoh! leskedrikker med smak av Gomp, Stupedama og seigmenn.
Samarbeidet resulterer i første omgang i en ny serie med fire sukkerfrie leskedrikker fra ZERoh!: Smak av Gomp, smak av rød seigmann, smak av grønn seigmann og smak av Stupedama
"Lerum og Brynild er to bedrifter med mange fellestrekk. Begge er familieeide, tradisjonsrike hjørnesteinsbedrifter som konkurrerer mot flere av de største næringsmiddelprodusentene i Norge. Dette har vært et veldig spennende prosjekt, og vi gleder oss til å se responsen fra det norske folk", sier Trine Lerum Hjellhaug, administrerende direktør for Lerum.
Tøff konkurranse i dagligvaremarkedet
Hun peker på at konkurransen i dagligvaremarkedet er tøff, og for å kunne måle seg mot de store leverandørene i bransjen trengs det kreativitet og ekstraordinær innsats.
"Vi må fokusere på de områdene der vi har muligheten til å være best. For oss er det produktutvikling, innovasjon og evnen til å ha det gøy på jobb!"
Brynild har skapt smaksgleder siden 1895, og har i dag mange kjente og kjære produkter og merkevarer.
Både Gomp, Seigmenn og Stupedama har eksistert i flere tiår, og er produkter som mange nordmenn har vokst opp med. Det er skikkelig moro å se våre tradisjonsrike produkter i samarbeid med en spennende merkevare som ZERoh!, sier Brynild-sjef Anders Brynildsen.
ZERoh! har gjort det til en vane å utfordre med nye og helt annerledes smaker.
"Vi vet at ZERoh!-forbrukeren er ekstra glad i å prøve nye ting. Men spesielt med den nye smaken av Stupedama strekker vi nok virkelig strikken lenger enn vi har gjort tidligere. Vi har derfor valgt å produsere denne i svært begrenset omfang, så de som vil sikre seg Stupedama må nok være raske", sier Ronny Solvik, Markedssjef for ZERoh!.
Sukkerfritt
I en undersøkelse fra 2023 sier hele 73 % av Norges befolkning sier at de ønsker å kutte sitt forbruk av sukker. Med den nye lanseringen kan du nå nyte smaken av kjente og gode godterismaker helt uten både sukker og kalorier.
"Lanseringen skjer rett før påsken, i en periode der mange nordmenn spiser mye godterier. I år kan man altså supplere påskeegget med sukkerfri saft."
Lerum har også tilsvarende samarbeid med Hennig Olsen. Dette har blant annet resultert i lanseringen av den kalorifrie isen ZERoh! Ice pop. Det var verdens første is uten kalorier, og lanseringen ble kåret til årets mest innovative lansering i dagligvarebransjen i 2019.
"Dette viser hva mindre bedrifter kan få til når de samarbeider på tvers av kategorier", sier Trine Lerum.
ZERoh! taste of Brynild selges i utvalgte butikker i alle de store dagligvarekjedene.