Funkygine skaper treningsfeber med ny bok

06/09/2024 14:03

Yvonne

Helse
Foto: Cappelen Damm
Foto: Cappelen Damm
Ny bok fra en av Norges største treningsprofiler overrasker.

På kun fem uker har Cappelen Damm trykket tre opplag og hele 25 000 eksemplarer av boken Råsterk på et år. Én økt, hver dag, hele året.

Norges største treningsprofil Jørgine Massa Vasstrand, også kjent som Funkygine, er overveldet over responsen og engasjementet hos det norske folk.

"Jeg tror mye av suksessen handler om at det er så konkret. Det er ingen tvil om hvordan du skal bruke denne boken. Du får en plan, noe håndfast du skal forholde deg til og gjennomføre over en ganske lang tidsperiode", sier Jørgine Massa Vasstrand.

Vasstrand, startet bloggen Funkygine i 2014, der hun først delte om sitt eget liv, trening og helse. Etter hvert har hun blitt svært populær på Instagram og YouTube, hvor hun deler treningsvideoer, tips og personlige erfaringer. Hun ble allemannseie gjennom deltakelse i flere TV-programmer, inkludert «Funkyfam», en realityserie om hennes familie som gikk på TV 2, samt deltakelse i kjendisdansekonkurransen "Skal vi danse".

Med sin personlige tilnærming har Jørgine blitt en av Norges mest kjente treningsprofiler og er et forbilde for mange når det gjelder en sunn og balansert livsstil. Det er nok også noe av årsaken til at den nye boklanseringen har gått så godt.

Konkrete treningstips
Vasstrand er overveldet over suksessen, og hadde ikke forventet at boka skulle gjenopptrykkes så mange ganger og så kjapt.

I Råsterk på et år har Funkygine håndplukket enkle, effektive økter som gjør deg sterkere, raskere, mykere og sprekere - dag for dag - gjennom et helt år. Med praktiske øvelsesbilder og QR-koder, er du heller aldri i tvil om hvordan treningen skal utføres.

Jørgine mener at ønsket til de aller fleste av oss ikke bare handler om å komme i gang med treningen, vi ønsker faktisk å klare å fortsette med den.

Jubler
Liv Loftesnes, redaktør for boken og redaksjonssjef for sakprosa livsstil, jubler over suksessen:

"Til tross for tøffe tider i bokbransjen, er dette et solid bevis på at råsterke konsepter og tilsvarende råsterke forfattere fortsatt får det norske folk til å løpe og kjøpe bøker", sier Loftesnes