Kjell kjøpte reker i Rema 1000: Fikk en ubehagelig overraskelse

28/07/2022 08:08

Emma

Innland
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Kjell og kona Agathe ville nyte noen deilige reker som de kjøpte i Rema 1000. Da de åpnet pakken, fikk de seg imidlertid en ubehagelig overraskelse.

Reker er en sommermat som er mye brukt i store deler av verden.

Slik er det også her i Norge. Kjell Morthen Grindal og kona hadde bestemt seg for at de ville nyte noen deilige reker. Dessverre gikk det imidlertid ikke helt som planlagt, da det også var mer enn bare å reker i posen.

– Kona kjøpte en pose på fem kilo på Rema 1000. Da hun skulle ta med ut litt til kveldens middag, oppdaget vi disse tingene. Vi vet ikke hvordan de kom dit eller hva det er, sier Kjell til TV 2.

Rekepakken ble kjøpt av kona på Tuven i Notodden, i Telemark, og er fra produsenten Sjøfrisk, som leverer sjømat til Rema 1000-kjeden.

Kjell har ikke noe problem med å innrømme at han er en landkrabbe. Derfor var han heller ikke klar over hva som hadde havnet i reisesekken hans kone hadde kjøpt.

– Jeg er født på Notodden og er landkrabbe. Så jeg vet ikke mye om hva som er i havet. Derfor reagerte jeg da jeg fant den, sier han.

Foto: Privat

Kjell bestemte seg for å kontakte Rema 1000. Han sier de var takknemlige for at han tok kontakt og at det var til stor hjelp for dem. Som en på såret fikk han et gavekort.

"De var veldig imøtekommende og noe positivt kom ut av det. Som sagt var Rema 1000 veldig takknemlig for kunngjøringen og at de ikke var over det," sier Kjell.

Til TV 2 forteller Rema 1000 at de angrer på at kunden fikk en ubehagelig opplevelse med rekene som er kjøpt i en av butikkene deres.

Kommunikasjonsrådgiver Celine Sjøberg har også besvart hva det var som hadde havnet i Kjells pose med reker.

– Det som skildres er bifangst i forbindelse med reketråling. Siden reker med skall er et naturlig produkt fra havet, kan det noen ganger oppstå bifangst, sier hun.

Hun opplyser imidlertid at dette helst bør oppdages og fjernes før rekene pakkes. Derfor kontakter de også leverandøren og ber dem om å følge opp den.