Richard Finsådal opplevde nylig en ubehagelig overraskelse da han åpnet en pose med nøtter som han hadde kjøpt fra Rema 1000.
Da han begynte å spise nøttene, merket han umiddelbart at noe var galt. Glassbiter knuste mellom tennene hans. Det sjokkerende funnet av glasskår i nøtteblandingen fikk Richard Finsådal til å reagere raskt.
Kjæresten hans, Nora Renate Brekkemoen, bestemte seg umiddelbart for å advare andre forbrukere via en oppdatering på Facebook-profilen hennes.
Hun innledet innlegget med følgende ord: "Tenker en advarsel er på sin plass."
Nora fortsatte å uttrykke sin bekymring: "Når man skal nyte en pose nøtter er ikke knust glass det man forventer å få med på kjøpet.. vi får bare håpe Richard Finsådal ikke svelget noe av det. Lurer på hva Rema 1000 har å si til dette."
Ifølge Agderposten måtte Richard Finsådal til legevakten som følge av hendelsen. Legene fant ut at det var glasskår i tannkjøttet, som de deretter fjernet.
Etter at Rema 100 har fått tilsendt bilder og informasjon, svarer kommunikasjonsrådgiver Anders Førde Midtbø i Rema1000 Norge AS at de nå allerede er i dialog med produsenten og at glassbitene vil bli overlevert for nærmere undersøkelser.
– Vår produsent har strenge kvalitetsrutiner og alle posene blir kontrollert og gjennomlyst før de sendes ut til salg, forteller han, og fortsetter:
– Det er ikke meldt om avvik på maskinen som gjør den kontrollen og det ble gjort en funksjonstest drøyt en time før den aktuelle varen ble kontrollert. Det er derfor for tidlig å si noe om hvor denne feilen har oppstått. Vi har ikke fått meldinger om flere tilfeller, så det kan foreløpig se ut som om dette kun dreier seg om ett enkelttilfelle, sier han, og legger til at de vil følge opp Richard og Nora videre.