Frisøren avslører: – Ting kundene gjør som vi synes rett og slett er ekle

20/04/2024 21:40

Emma

Livsstil
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Det er vel ingen som ønsker å havne i «svarteboka» til frisøren sin?

Hvis du noen gang har dukket opp hos frisøren for sent, syk eller med skittent hår, så er det nyheter for deg.

Selv om du kanskje har hatt en veldig god grunn, er det sannsynlig at du irriterte frisøren din, da dette bare er noen av tingene en profesjonell frisør sier at kollegene absolutt hater.

Mens du kanskje har funnet ut noen på egen hånd, kan andre komme som en overraskelse. Spesielt hennes råd om ikke å komme for et fargestoff med skittent hår vil sjokkere noen, da frisører anbefalte dette en gang.

Heldigvis informerte frisøren, @telesabrown på TikTok, om hvilke ting som er dårlig oppførsel. Frisøren og influenceren avslørte alt i en video kalt "5 ting frisører i hemmelighet hater deg gjør."

Som nevnt tidligere, anbefaler ikke eksperten kundene å møte opp til en fargeavtale med skittent hår.

– Jeg forstår i årevis at frisører har sagt at man skal gjøre dette. Det er ikke din feil, men jeg er her for å fikse det. Hårfarge fungerer bedre på rent hår, så for å få de beste resultatene, må du komme opp med rent hår, sa hun.

Når vi snakker om resultater, hjelper det hvis du tydelig forklarer utseendet du leter etter når du bestiller time. Telesa avslørte nok en no-go og raste mot de som ba om «en helt annen behandling» enn den de hadde bestilt. Bare tenk, folk som bestiller en hårklipp, men ber om farge på dagen.

– Dette er så vanskelig. Det er vanskelig, spesielt når du er selvstendig næringsdrivende, å si nei, fordi det vanligvis er store tjenester som vi ønsker å utføre, men timingen er forskjellig for hver enkelt tjeneste. Ta kontakt med frisøren din på forhånd, så kan de vanligvis finne ut at det passer, forklarte eksperten.

Når vi snakker om timing, bør du gjøre ditt beste for å komme til avtalen din i tide.

"Vi forstår at ting skjer, men vanligvis har en travel frisør en hel dag med kunder, og å dukke opp mer enn fem minutter for sent påvirker faktisk resten av dagen vår," sa Telesa.

Når det gjelder å ikke komme i det hele tatt, husk at frisøren din taper hvis du ikke kommer. Derfor bør de fleste forvente at de vil bli belastet.

Hun bemerket imidlertid at det er en helt annen ting hvis du er syk og ikke kan komme. Faktisk vil frisøren helst at du holder deg hjemme, ifølge Telesa, som listet opp syke kunder som nok en no-go.

Det skriver Mirror.

– I disse tider kan jeg ikke tro at dette fortsatt skjer. De fleste, inkludert meg selv, frafaller avbestillingsgebyr hvis folk er syke fordi vi ikke vil at de skal komme. Jeg ønsker ikke å kansellere en uke med kunder bare for å få deg inn. Jeg forstår at de fleste av dere vanligvis har ventet, men vær så snill å ikke kom hvis du er syk, forklarte hun.

Til slutt diskuterte Telesa kunder som sier at ingen vet hvordan de skal klippe eller farge akkurat ditt hår.

"Det er et stort rødt flagg fordi det vanligvis betyr for meg at uansett hva jeg gjør, vil du sannsynligvis ikke være lykkelig," forklarte hun.

– Selvfølgelig gjør vi vårt beste, og noen ganger har man bare hatt uflaks med frisører som ikke gjør som man vil, men jeg vil si at 99 prosent av tiden er det man som er problemet, legger hun til.