Coca Cola lanserer ny brus: Ultimate Coca Cola zero med ny smak

04/07/2023 08:00

Emma

NYHETER
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Brusgiganten Coca Cola er klar med en helt ny smak, som kun selges i en begrenset periode.

Coca-Cola inngikk nylig et samarbeid med Riot Games, studioet bak det populære MOBA-spillet League of Legends (LoL), og det er i den sammenhengen de har lansert en helt ny smak.

Ultimate Zero Sugar.

I forbindelse med lanseringen av den nye smaken, vil selve League of Legends-spillet også inkludere digitale opplevelser i spillet for å markedsføre den nye drikken til fans over hele verden.

"Samarbeidet med Riot Games lar oss forbedre Coca-Cola Creations-opplevelsen ved å introdusere en frisk smak som representerer vår felles forpliktelse til å sette fans og spillere i sentrum for alt vi gjør," sa Rina Surya, Frontline Marketing Director hos Coca-Cola ASEAN & South Pacific, Singapore og Malaysia.

"Coca-Cola Ultimate, det syvende innovative tilskuddet til vår Coca-Cola Creations-portefølje, har et fengslende design, og tilbyr en distinkt smak av +XP for å oppdatere spillerne under deres oppdrag og heve spillopplevelsen til nye høyder."

LoL-spillere som ønsker å låse opp Ultimate Zero Sugar-følelser i spillet, kan gjøre det gjennom en rekke oppdrag. Disse oppdragene inkluderer å få syv assists i en enkelt kamp, tjene 12 000 gull i en enkelt kamp, og vinne en kamp på under 20 minutter. Disse uttrykksikonene vil være tilgjengelige frem til 18.

"Coca-Cola Ultimate Zero Sugar forener de to ikoniske merkene med et slående emballasjedesign som fremhever svart og forskjellige nyanser av gull. Den karakteristiske Coca-Cola Creations-logoen kompletteres også av et skreddersydd "Ultimate" våpenskjold og energisk med en magisk blå Hextech-glød. Designet minner på en unik måte om den gjenkjennelige Coca-Cola Spencerian Script-fonten, inspirert av Nexus-krystallene i League of Legends."

Selv om det er første gang Coca-Cola samarbeider med et spillselskap, er ikke Ultimate Zero Sugar første gang drikkevareselskapet har gitt ut en spesiell smak med spilltema. I fjor lanserte den en "pixel-flavor" -versjon av sin mest populære drikk kalt Zero Sugar Byte.

Coca Cola sier ikke hvordan den nye brusen smaker, og det er heller ikke annonsert om brusen kommer til Norge.