Det er New Zealand-avisen Stuff som ifølge DinSide forteller at et ektepar nå har fått en kjekk kompensasjon etter en flytur fra New Zealand til England med selskapet Emirates.
Paret hadde gledet seg til en hyggelig og avslappende tur i Business Class, men da de kom om bord var hytta ikke på langt nær så luksuriøs som de hadde forventet.
I annonsen for flyet var det bilder av fullflate seter, separate minibarer og nye underholdningssystemer.
Det var imidlertid langt fra fasilitetene paret kunne nyte under flyturen. De kom om bord i en eldre Boeing-modell der setet ikke en gang kunne legges ned.
Over 90.000 kroner
Saken ble behandlet av retten i New Zealand, som endte med å tilkjenne mannen en erstatning på 13.555 New Zealand-dollar, som tilsvarer litt over 90.000 norske kroner.
Mannen har allerede mottatt pengene fra selskapet, opplyser norske flysmart24.
Selskapet påpekte at «liten skrift» sier at standarden om bord kan avvike fra annonsen.
Dommeren i retten mente imidlertid at annonsen var villedende. Det gjorde at Emirates, som er det største flyselskapet i Midtøsten, ble dømt og måtte betale erstatning, skriver DinSide.