Brusen Fanta, som eies av The Coca-Cola Company, er kjent over hele verden, og spesielt den ikoniske appelsinsmaken er elsket av mange.
Fanta er imidlertid også tilgjengelig i et hav av andre smaker; for eksempel eksotisk, sitron, fersken, blåbær og hylleblomst og sitron.
Felles for alle smakene er imidlertid at de er prydet med Fantas logo, som det er en appelsin på, men det er ifølge Ekstra Bladet snart slutt.
Det sier The Coca-Cola Company, som allerede har lansert én enhetlig logo verden over for brus Coca Cola og Sprite og vil nå gjøre det samme med Fanta for å unngå forvirring om hvorvidt det er appelsin i Fanta-variantene eller ikke.
"Vi vet at appelsin er den mest ikoniske smaken, men vi har en hel rekke av smaker. Og vi vil sørge for at vi holder oss tro mot det," sier Rapha Abreu, visepresident for design i The Coca-Cola Company.
Han har snakket med Fast Company og forklart at endringen av logoen også skal signalisere «lek og moro» og henvende seg til en bredere målgruppe.
Fanta er som nevnt mest kjent for sin appelsinbrus, og den oransje sitrusfrukten har derfor også vært en fast del av firmaets logo i mer enn 50 år.
Det er faktisk første gang siden 1970 at det ikke er oransje i Fantas logo, som imidlertid vil fortsette å minne om det gamle.
Den eneste forskjellen fra logoen vi er vant med i Norge er at den oransje i bakgrunnen forsvinner.
I USA er imidlertid forskjellen større, da den gamle Fanta-logoen 'over there' var med rundere bokstaver.
Med den nye logoen skal logoen heretter være lik over hele verden.
Foto: The Coca-Cola Company