Internett-handel har åpnet opp en helt ny dimensjon av muligheter for forbrukere.
I stedet for å gå hjemmefra og besøke en fysisk butikk i åpningstiden, kan du nå sitte komfortabelt i sofaen om kvelden og surfe på en nettside, få produkter levert direkte på døren, prøve varene og returnere gjenstandene du ikke vil beholde.
Dette nye alternativet har virkelig fanget forbrukernes interesse, men det fører også med seg et nytt problem.
De enorme returmengdene uten annen grunn enn at produktet ikke passer eller oppfyller ens forventninger, belaster miljøet på grunn av konstant transport, og bedrifter lider også økonomisk ved å tilby gratis retur.
Som svar på denne utfordringen har en av verdens største klesprodusenter, H&M (Hennes & Mauritz), nå besluttet å innføre et gebyr på £1,99, som tilsvarer rundt 22 norske kroner, for retur av produkter, med mindre selvfølgelig produktet er defekt eller levert feil.
Denne avgjørelsen ble rapportert av Mirror. H&M har imidlertid fritatt sine H&M-medlemmer fra denne avgiften, slik at de fortsatt kan returnere varer gratis, selv om det ikke er noe galt med produktet.
En H&M-talsperson bekreftet endringen overfor BBC og sa at den ble introdusert i sommer.
Flere gebyrer på vei?
H&Ms initiativ reiser spørsmålet om også andre selskaper vil følge dette eksemplet. Nettbutikken Boozt.com bestemte tidligere i år å blokkere 42.000 kunder som returnerte varer uten feil.
Detaljhandelsekspert Jonathan De Mello sa til BBC: "Det er interessant at selskaper ser ut til å gjøre dette på en mer diskret måte, men det er en fornuftig avgjørelse. Det gir økonomisk mening ettersom det fraråder kunder fra å kjøpe store mengder på nettet og deretter returnere de fleste av Dette har vært et betydelig problem for bedrifter."
Noen selskaper som Next har allerede hevet prisen på returer fra £2 til £2,50 i fjor, mens Boohoo-kunder betaler £1,99 for å returnere en nettbestilling.
Det er foreløpig ikke kjent om H&Ms honorar også vil gjelde for Norge.