IKEA har lyttet til kundene: Prisen er redusert på 500 varer

15/02/2024 13:00

Emma

NYHETER
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Det nye IKEA varehuset har vært en stor suksess så langt.

Ikea har tatt København med storm siden åpningen av deres første varehus i byen for bare et halvt år siden.

Tilbake i august, da butikken åpnet, hadde butikken et helt spesielt oppdrag, som var at alt som selges skal kunne bæres hjem i en blå IKEA-pose.

Men slik er det ikke lenger.

Dette skriver B.T. via Københavnliv.

– Vi har lyttet til kundene og deres behov, og derfor har vi lagt til 500 nye varer, og tilbyr nå enda flere ting som du kan ta med hjem, ikke bare i en Ikea-pose, men også i en lastesykkel, sier John Kristian Sørensen, varehussjef i butikken.

Varehuset har altså endret strategi siden dørene først ble åpnet, og det har tilsynelatende ikke gjort noen skade - tvert imot. Hver uke er det ca. 30 000 besøkende, noe som vitner om at åpningen i København har vært en stor suksess.

Under åpningen understreket Doris Lan, Country Manager for Ikea Danmark, viktigheten av butikkens beliggenhet for strategien for økt tilgjengelighet:

"Større tilgjengelighet er et av våre langsiktige mål, så jeg tror dette er et stort skritt fremover," sier han.

En annen ting som er verdt å nevne er at danskene elsker de svenske spesialitetene som finnes på IKEA. Varehuset solgte én million av kjedens ikoniske kjøttboller på rekordtid.

John Kristian Sørensen forteller også at varehusets rundt 280 ansatte til sammen snakker 50 språk, noe som henvender seg til det mer internasjonale publikummet som varehuset i København nettopp har.