Den sveitsiske sjokoladegiganten KitKat markerer sitt 90-årsjubileum med en storstilt lansering i Norge.
Selv om KitKat er en internasjonalt kjent sjokolade, har den norske tilstedeværelsen vært begrenset. Tidligere har kun den rosa varianten vært tilgjengelig i en periode, mens originalversjonen har vært forbeholdt nisjebutikker.
Nå blir dette endret – over 3000 butikker i Norge vil få KitKat i sitt sortiment, ifølge bransjeavisen Kampanje.
"Mange nordmenn har nok hørt om KitKat fra reiser i utlandet, men vi vet at vi har en lang vei å gå for å nå inn til norske forbrukere. Derfor har vi sørget for en supersterk aktivitetsplan på alle flater. Enten du er på mobilen, på gaten, eller i butikken, vil vi gjøre det vanskelig ikke å se KitKat," sier Erik Melsom, kategorisjef for sjokolade ved Nestlé Norge, i en pressemelding.
KitKat har lenge vært kjent som den originale fingerkjekssjokoladen, men merkevaren har også vært i juridiske tvister. Nestlé forsøkte tidligere å få enerett på denne typen kjekssjokolade, men tapte rettssaken mot Freia.