Kvinnen er rasende: Ble "utestengt" fra TUI-fly

02/07/2023 14:30

Sofie

NYHETER
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
En kvinne ble stående i raseri etter å ha funnet ut på flyplassen, mens hun prøvde å komme seg hjem at hun var "utestengt" fra et TUI-fly.

Det Victoria imidlertid ikke visste var at en kunngjøring hadde blitt gitt av mannskapet for å si at byssa var et fungerende kjøkken og hadde bedt passasjerene om å unngå det. 44-åringen, som har autisme, sa at det var da hun ventet på toalettet at en av flyvertene snakket til henne på en «respektløs måte».

Hun snakket til Liverpool Echo og sa: "Jeg gikk opp på den andre siden av flyet og ventet på å bruke toalettet, og jeg flyttet meg ut av veien for en annen passasjer, og jeg kan huske det ordrett, jeg tråkket en fot inn i byssa og dette besetningsmedlemmet irettesatte meg som et barn.

"Når du har autisme, kan visse situasjoner trigge deg. Du kan slåss, flykte eller fryse. Til å begynne med frøs jeg og ba ham om unnskyldning og sa: "Jeg beklager virkelig, jeg kjenner reglene, jeg kommer bare ut av måten som en passasjer.

"Du trenger ikke snakke til meg på den måten du snakker til meg på. Du er virkelig stridbar."

Victoria avslørte hvor forvirret hun følte seg over det som gikk ned etter å ha gått ut feil vei, og hevdet at hun ble "kjeftet på" av en flyvertinne.

Hun fortsatte: "Jeg prøvde å få ham til å forstå at jeg ikke gjorde det med vilje, og jeg sa at jeg beklager. Jeg sa 'Jeg jobber i tjenesten' og han sa 'å ja, så hva, hvis noen gikk inn på kjøkkenet ditt ville ikke bli irritert?'"

Tydelig bedrøvet over hele prøvelsen, hevdet Victoria også at hun hadde gjort flyselskapet oppmerksom på at hun var autistisk da hun bestilte ferien:

"Situasjonen gjorde at jeg følte meg utrolig opprørt og trigget, spesielt med tanke på at TUI var klar over autismen min før flyturen."

En talsperson for TUI har siden fortalt Echo at Victoria ikke diskuterte autismen hennes med TUI-kundeserviceteamet på noe tidspunkt under bestillingsprosessen eller før avreise.

Når hun snakket om TUI, sa hun: "De sendte meg et brev som fortalte dem at jeg var en flyrisiko, utestengt fra flyet og de siterte på den andre siden at jeg var full, kranglet med mannskapet og gikk gjennom byssa. Jeg så på de liker "hva skal jeg gjøre?"

Victoria endte opp med å betale svimlende £2500 for en Virgin-flyvning til Heathrow mens partneren hennes gikk ombord på den første TUI-flyvningen.

"Jeg satt bokstavelig talt på flyplassen, kontinuerlig på telefonen til mamma. Telefonen min døde og jeg hadde ikke riktig USB-kabel, så jeg kunne ikke lade telefonen min," fortsatte hun.

Fiaskoen var så stressende at det førte til en "meltdown" med Victoria som husket: "Jeg satt der partneren min hadde forlatt meg, jeg satt der i ni timer. Jeg gikk ikke engang på toalettet, jeg hadde ikke engang vann.

Hun sa også at hendelsen gjorde at hun følte seg "uønsket, sårbar og redd, og forårsaket alvorlige panikkanfall".

En TUI-talsperson har siden sagt: "Sikkerheten til alle våre kunder og mannskap er fortsatt vår høyeste prioritet.

"Vi har en nulltoleransepolicy for forstyrrende oppførsel på våre flyvninger, og det er uakseptabelt å villig ignorere mannskapets sikkerhetskommandoer.

"Hos TUI streber vi etter å møte alle våre kunders feriebehov og ønsker å gjøre reise med oss ​​til en smidig opplevelse fra start til slutt.

"Vi har et team på hånden for å jobbe med kunder som kan trenge ekstra støtte i løpet av ferien. Dessverre diskuterte ikke passasjeren dette med TUI-kundeserviceteamet på noe tidspunkt under bestillingsprosessen eller før avgang."