I 2022 økte verdensprisene med 5,2 prosent i gjennomsnitt for produkter fra matgiganten Nestlé, som står bak et bredt spekter av merker som KitKat, Häagen-Dazs, kattematmerket Felix, Nesquick og ikke minst Nescafe.
Hvis du tror økningen er høy, så er det dårlige nyheter. Prisen kommer til å stige igjen.
Sammenlignet med 2021 falt Nesltés totale overskudd, noe som betyr at prisene nå må heves ytterligere for å dekke det lavere overskuddet.
Administrerende direktør Schneider bekrefter dette.
"Vi har noen markeder, som USA og Storbritannia, hvor vi ser sterk fortsatt inflasjon, og andre markeder som Kina og som her i Europa, hvor inflasjonen er mer dempet," sa Schneider.
Hvor store de kommende prisøkningene blir, er ennå ikke kunngjort.
Det er heller ikke bekreftet om alle eller bare noen av Nestlés produkter vil bli påvirket av prisøkningen.