Etter en vellykket pilot i 15 norske butikker har det norskutviklede bookingsystemet BikeFolder nå inntatt XXL-butikkene i hele Norden.
"Vi er stolte av å være det største sykkelverkstednettverket i Norden, og denne endringen vil hjelpe oss med å løfte servicenivået ytterligere. BikeFolder er utviklet for sykkelbransjen og vil gjøre prosessen smidigere både for kundene og våre medarbeidere i butikkene", sier Erik Flyborg, VP Workshop & Services i XXL.
Kjent sykkel-legende bak prosjektet
Endringen er en del av et større prosjekt XXL har hatt for å styrke sin verkstedsvirksomhet.
Alle varehusene har et eget dedikert verksted, men XXL så at bookingen av service var utdatert. Behovet for et mer bransjetilpasset system ble veldig tydelig i prosjektet.
Derfor har varehusene nå valgt å gå for systemet fra BikeFolder. På eiersiden i det norske firmaet finner vi en sykkel-legende som er kjent for de fleste: Dag Otto Lauritzen.
Bedre system
Det nye bookingsystemet skal gjøre det enklere, raskere og mer fleksiblet å booke sykkelreparasjon i butikkene. Og for XXL skal det nye systemet angivelig gi mer effektiv arbeidsflyt, bedre sporing og kundekommunikasjon.
"Samarbeidet med XXL har gjort det mulig for BikeFolder å styrke sin posisjon som det mest innovative og foretrukne systemet for sykkelbransjen – både i Norden og globalt. Vi ser frem til å videreutvikle dette partnerskapet, jobbe tett med hvert enkelt varehus og spesielt verksted- og sykkelavdelingene i XXL, for å støtte deres ambisjon om å bli den ledende sykkeldestinasjonen i Norden", sier Sondre Norland, CEO i BikeFolder.
Så selv om Dag Otto Lauritzen ikke selv står med skiftenøkkelen i hånda, kan du vite at når du leverer sykkelen inn til reparasjon hos XXL, er sykkellegenden involvert i kulissene.