Pepsi: Nytt logo og forpakning

30/03/2023 10:09

Emma

NYHETER
Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Etter 15 år endrer Pepsi designet.

I forbindelse med Pepsis 125 års jubileum har de nå avduket en helt ny logo for første gang på 15 år.

Det skriver news.com.au torsdag.

«Det er retro og moderne. De gjorde riktig valg» skrev en på Twitter om det nye designet.

Den nye logoen, som erstatter en som er brukt siden 2008, har navnet «PEPSI» sentrert i midten av den berømte røde, hvite og blå stripete sirkelen.

Tidligere hadde det blitt skrevet under med små bokstaver som «ikke utstråler selvtilliten og energien som merkevaren virkelig representerer», sa brus selskapet.

Nå har også de fargede skråstilte stripene endret seg til et mer horisontalt design.

Målet med å gjenskape logoen var å tilføre "stor energi og selvtillit og dristighet," sa PepsiCo sin designsjef Mauro Porcini til USA Today.

Den nye varianten av Pepsis klassiske logo vil bli rullet ut i USA og Canada seinere i år og vil nå internasjonale kyster, antakelig i 2024, ifølge nyhetsstedet.

Foto: Skjermbilde