I juni i år gikk Rema 1000 bort fra de tradisjonelle prisvinduene som har regulert prissetting i norsk dagligvare i mange år. Samtidig kuttet Rema 1000 prisene på 250 varer, som de hadde fått lavere priser inn til dem på.
Når kostnadene fra leverandørene går ned, går kuttet direkte ut til kundene, i form av lavere utsalgspriser. Det har vært REMA 1000s forretningsmodell, som de ikke har viket fra siden de introduserte lavpriskonseptet i Norge, for 45 år siden.
Nå skjer det igjen
Denne uken fikk Rema 1000 beskjed fra deres leverandører om at prisene på store og viktige kjøttprodukter går ned, fra 1.september. Derfor er prisen i dag satt ned på over 40 varer innenfor kategorien ferskt kjøtt og kjøttpålegg.
Det skriver Rema 1000 i en pressemelding.
Størrelsen på kuttene vil variere fra 0,6% til 8,6%. Flere av disse er volumprodukter som monner i handlekurven til barnefamilien.
Rema 1000 vil alltid gjøre alt de kan for at hen skal få markedets laveste priser. De ønsker å være så åpne og transparente som mulig, og gjøre det enkelt for deres kunder å orientere seg.
Listen over hvilke varer som nå har fått priskutt kan du se på bilde herunder.
Foto: Rema.no