Coca Cola har advart om at prisen på drikkene deres vil fortsette å stige etter et år med prisøkninger.
Gjennomsnittlige salgspriser for selskapets drinker - som også inkluderer Fanta, Innocent smoothies og Sprite - steg med 12 prosent i 2021, ifølge deres siste handelsoppdatering.
Disse prisøkningene hadde blitt implementert mot slutten av året, og kom til tross for positive resultater som viste Colas inntekter opp 7% til 10,1 milliarder dollar mellom oktober og desember.
Det skriver The Mirror.
Men Coca Cola-fans vil fortsette å føle økningen i år takket være inflasjon, ifølge administrerende direktør James Quincey, som sa i tirsdagens rapport at det "vil være prisøkninger over hele verden i 2023" på selskapets merkevarer.
Noen gode nyheter kan imidlertid være i horisonten, da han spådde at inflasjonen ville "moderere seg når vi går gjennom året" og "derfor forventer vi at hastigheten som prisene vil stige vil begynne å avta og bli mer normal" innen utgangen av året.
Han la til at mens den europeiske økonomien var forventet å unngå en teknisk lavkonjunktur, syntes forbrukernes etterspørsel i regionen å være mildere, noe som tyder på at dette ville "trolig fortsette resten av året."
De siste endringene kommer etter at Cola-fans ble rasende denne uken da det ble avslørt at Coca Cola Company hadde skrotet det ikoniske Litt-merket med umiddelbar virkning.
Smaken av den tropiske drikken har vært i hyllene siden 14. februar under det nye navnet Fanta Pineapple & Grapefrukt.