Handelen med fysiske butikker falt med tre prosent sammenlignet med året før i Norge på samme tid.
Det skriver Dagbladet Børsen basert på tall fra Bankaxept.
I år, på Black Friday, ble det handlet for 2,3 milliarder kroner i fysiske butikker.
– Fredag er fortsatt den største dagen. Totalt for Black Week var det et fall på tre prosent i handelen, sier Bankaxept.
Det er stort sett dagligvarer som har blitt omsatt, deretter sko, tilbehør og klær.
I Danmark har imidlertid den populære handledagen slått salgsrekorder i år, viser tall fra Dansk Handelskammer og MobilePay.
Som B.T. har beskrevet, var Black Week «veldig, veldig bra sammenlignet med i fjor», som Niels Ralund fra Dansk Handelskammer uttrykte det.
Der nordmenn handlet for tre prosent mindre, har danskene kjøpt for fire prosent mer sammenlignet med 2022. For hele Black Week har veksten økt med åtte prosent fordelt på 3,4 millioner kjøp.
De siste årene har den store forbrukerfeiringen blitt en trend i utviklingen, der navnet Black Friday, som refererer til en enkelt dag med tilbud, nå er utvidet til Black Week, Black Days og Black Month.