Til slutt kan du begynne å reise verden rundt igjen. Det er gledelig nyheter.
Selv om flyselskapene igjen konkurrerer veldig hardt for å få passasjerer på sine flygninger, med få og ganske enkle triks, kan du spare ekstra penger på de allerede billige flyreisene.
Litt overraskende er det lavprisselskapet Wizz Air, som kommer med tipsene.
1: Valuta
Wizz Air sier at man bør se på de forskjellige "styrkene" til valutaer på bestillingstidspunktet. Dette er fordi du kan få en billigere avtale når du bestiller flyreisen din i destinasjonens valuta i stedet for ditt eget rom.
2: Fly med fleksibilitet
Når du bestiller noe, er topptider vanligvis dyrere. Men hvis du er forberedt på å være litt fleksibel med datoer og klokkeslett, kan du spare penger. Ofte vil flyselskapene tilby alternativet 'fleksibelt med datoer' i søkefunksjonen - slik at du kan sammenligne priser på forskjellige flyreiser. Wizz Air påpeker også at nattflyvninger ofte er billigere – og at det å endre hvilken flyplass du flyr til og fra, også kan bidra til å spare penger.
3: Bestill envejs
Å gjøre to separate reservasjoner i stedet for en returreise kan noen ganger fungere billigere. Dette er kanskje ikke tilfelle hele tiden, men det er verdt å søke etter en retur og to separate reservasjoner på to faner når du leter etter de beste tilbudene.
4: Planlegg fremover
Selv om siste liten-tilbud er tilgjengelige, gir planlegging deg vanligvis en billigere pris på forhånd. Wizz Air understreker at flypriser har en tendens til å stige jo nærmere det kommer å ta av - spesielt hvis det får mye interesse. Flyselskapet anbefaler å bestille opptil åtte uker i forveien, da det vanligvis er den billigste tiden å bestille.
5: Del opp reservasjoner
Wizz Air sier at når flere reiser som gruppe, vil flyreiser sannsynligvis bli dyrere - ettersom et flyselskaps algoritme automatisk vil bringe festen sammen. Som et resultat kan bestilling individuelt være den mest kostnadseffektive metoden - hvis du er villig til å bruke tid.
6: Like, kommenter og abonner
Forsikre deg om at du følger selskaper på sosiale medier og har registrert deg for markedsførings-e-poster for å sikre at du er den første som blir varslet om de nyeste tilbudene og rabattene. Mange flyselskaper belønner sine følgere ved å tilby dem eksklusive tilbud og gi dem tidlig tilgang til salg og personlige rabattkoder.