Avslører merkelige og bisarre funn på hotellrom

16/10/2024 08:01

Hanne

Reiser
foto: Shutterstock
foto: Shutterstock
Noen gjester pakker i all hast og glemmer å ta en siste sjekk før de forlater hotellrommet. Dette har ført til mange rare og uvanlige etterlatte gjenstander.

Det er lett å glemme igjen noe på hotellrommet etter et opphold, men noen ting som blir liggende igjen, skiller seg spesielt ut.

Hotels.com har nå avslørt de mest bisarre tingene de har funnet blant gjenglemte verdisaker på over 400 hoteller verden over det siste året.

De har også delt noen av de mest spesielle roomservice-forespørslene de har mottatt fra gjestene sine.

Klokke til millioner og etterlatte kjæledyr
Ifølge Hotels.com-rapporten er noen av de mest verdifulle tingene som har blitt glemt igjen, blant annet Rolex-klokker, Birkin-vesker, og en klokke verdt nesten 65 millioner kroner.

I tillegg har hotellansatte funnet andre merkelige og uforklarlige gjenstander som en tann, to gipsbein, proteser, bildekk, rør fra byggeprosjekter og til og med en riskoker.

Noen gjester har også klart å etterlate kjæledyrene sine. Ansatte har blant annet funnet en kylling og en øgle på hotellrom etter utsjekk. Disse ble senere trygt levert tilbake til eierne sine, ifølge rapporten.

Når noe blir glemt igjen, gjør hotellene ofte en ekstra innsats for å returnere eiendelene. For eksempel kjørte en ansatt hele 160 kilometer for å levere et pass, mens en annen løp flere kvartaler for å returnere verdifulle gjenstander før et cruiseskip dro.

Artikkelen fortsetter under bildet

foto: Shutterstock

"High five" og brent toast
Hoteller prøver også å imøtekomme gjestenes uvanlige ønsker og krav, noe som har ført til noen underlige forespørsler.

En gang ba en gjest om et badekar fylt med vann fra Evian-flasker, slik at barnet deres kunne bade i det reneste vannet mulig.

Andre merkelige roomservice-forespørsler inkluderer en allergivennlig meny for et kjæledyr, brent toast, fersk geitemelk, en kaviarpølse og nesten to kilo bananer.

En gjest ønsket til og med en «high five» fra en hotellansatt for å bekrefte at hotellet hadde lest alle forespørslene hans.