De fleste har prøvd å reise med et lavprisflyselskap, og vi vet at det ofte betyr ubehagelige seter og halvgod service.
Men nå har et av de største lavprisflyselskapene fått uønsket oppmerksomhet ved å bli kåret til det «mest ubehagelige» flyselskapet i en undersøkelse fra Which?.
Det melder El Economista
Det er ikke hyggelig
Denne uheldige vurderingen er ytterligere bekreftet av nylige uttalelser fra selskapets administrerende direktør, József Váradi, som åpent erkjente ubehaget passasjerer opplever på sine nye langdistanseturer.
I følge Hvilken?-undersøkelsen ble Wizz Air og TUI identifisert som de to flyselskapene med minst benplass. De tilbyr kun 71 centimeters plass mellom setene.
Derimot ble flyselskaper som Lufthansa og KLM anerkjent for sin overlegne komfort, med opptil 84 centimeter plass mellom setene.
Wizz Air har nylig introdusert sin nye flåte med Airbuses, som er designet for flyvninger på opptil åtte timer, men selv om flyene kan fly lenger, er ikke komforten bedre.
I denne forbindelse innrømmet Váradi at passasjerer på disse rutene ville oppleve ubehag.
Kan ikke lene seg tilbake
Det nye flyet vil legge til 250 000 ekstra seter fra London neste år, men vil opprettholde den samme "ubehagelige" setekonfigurasjonen som Wizz Airs kortdistanseflyvninger.
Det betyr at passasjerene ikke kan lene seg tilbake på den lengre reisen til Saudi-Arabia, et faktum som kan avskrekke noen fra å velge flyselskap.
Wizz Airs rykte har blitt ytterligere skadet ved å bli kåret til «det verste flyselskapet i Europa» av Which?
Her har de kun fått én stjerne for setekomfort og kabinmiljø.
Nesten 44 % av passasjerene som deltok i undersøkelsen rapporterte også om problemer med flyreisene.
Váradi forsvarte imidlertid Wizz Airs tilnærming, og hevdet at avveiningen mellom kostnad og komfort er en realitet som passasjerer må akseptere hvis de velger lavprisflyselskaper.