Det må være god plass i nattbordsskuffene i norske hjem. Ifølge den erotiske nettbutikken Sinful kjøper nemlig norske kvinner i gjennomsnitt de største dildoene når de handler sexleketøy til seg selv.
I anledning markeringen av mai som den internasjonale onani-måneden, har Sinful tatt en nærmere titt på salget av sexleketøy på tvers av de skandinaviske landene. Den erotiske nettbutikken har undersøkt hvilke onaniprodukter de skandinaviske kvinnene og mennene kjøper, og nå røper de sannheten om nordmenns intime vaner i soverommet.
Dildovinnerne fra Norge
Ifølge Sinful har norske kvinner allerede i løpet av årets første fire måneder kjøpt dildoer tilsvarende en strekning på over 525 meter, dersom de var blitt lagt etter hverandre. Nettbutikken kan også fortelle at kvinner her til lands kjøper markant større dildoer enn svenske, finske og danske kvinner.
“Det mest populære valget på tvers av de skandinaviske landene, er en naturtro dildo som måler 19 centimeter. Men vi ser at mange norske kvinner ønsker en modell som er større enn dette,” forteller Rune Kjelsmark, pressesjef i Sinful.
I Norge er det nemlig en 23,5 cm lang dildo med realistiske detaljer og sugekopp, som er særlig populær. Kvinner i de andre skandinaviske landene nøyer seg derimot med mindre modeller på 18-20 cm når de kjøper dildoer.
Men hvorfor velger norske kvinner så store dildoer? Er de vant til mer fyldighet enn sine skandinaviske medsøstre eller vil de bare ha noen ekstra centimeter? Det er vanskelig å si, men ifølge WorldData er den gjennomsnittlige penisstørrelsen blant norske menn 14,34 centimeter. Dette plasserer dem som nummer 46 i verden, hvilket er under både Sverige og Danmark, men over Finland.
Nordmenn bruker flest penger på onani
Sinful har også undersøkt norske menns onanivaner som, i likhet med kvinnenes, skiller seg fra resten av Skandinavia. Mens svenske og danske menn kjøper billig, men funksjonelt sexleketøy, er norske menn mer opptatt av høy kvalitet og teknologiske produkter.
“Norske menn bruker langt flere penger på onaniprodukter sammenlignet med menn i de andre skandinaviske landene. Faktisk bruker de i gjennomsnitt 34% mer per onaniprodukt sammenlignet med danskene, som er de som bruker færrest penger” forteller Rune Kjelsmark.
De mest populære, teknologiske onaniproduktene blant nordmenn er Autoblow A.I, en runkemaskin med kunstig intelligens, samt den nye og innovative Handy Ultimate, som er utviklet av norske ingeniører.