Uten å få lov til å se det endelige designet på den kommende elektriske Volkswagen ID.7, har den tyske bilgiganten likevel avduket en rekke nye detaljer om den nye elbilen, som bør sees på som en slags elektrisk Passat.
På CES i Las Vegas valgte Volkswagen å vise frem en kamuflert versjon av den produksjonsklare ID.7 de første dagene av det nye året.
I første omgang skal ID.7 lanseres, som i stil med de andre ID-modellene skal bygges på konsernets MEB-plattform, som en 100 prosent elektrisk langdistansesedan.
Elbilen blir en såkalt global bil, noe som betyr at den skal lanseres over hele verden.
”Med nye ID.7 utvider vi vårt elektriske modellutvalg til å omfatte den store firmabilklassen. ID.-familiens nye flaggskip vil tilby førsteklasses teknologi og kvalitet," sier Thomas Schäfer, administrerende direktør i Volkswagen personbiler.
Flere til
Volkswagen forteller at de i utviklingen av ID.7 har lyttet mye til hva forbrukerne har sagt om erfaringene til de andre ID.-modellene, og det betyr at ID.7 leveres som standard med head-up display med augmented reality-funksjon, et nytt infotainmentsystem i en 15-tommers berøringsskjerm og bedre funksjonalitet og betjening av klimaanlegget i hovedmenyen til infotainmentsystemet.
I tillegg sier bilgiganten at utformingen av ID.7 vil fortsette linjene og uttrykkene til de nåværende ID.-modellene, mens bilgiganten har gjort en innsats for å gjøre den elektriske sedanen veldig aerodynamisk, noe som er en av grunnene til at ID.7 vil komme med en rekkevidde på opptil 700 kilometer.
Volkswagen satser stort på elbiler, og bilprodusenten har så langt levert 500.000 elbiler bygget på MEB-plattformen. Men flere er på vei.
– ID.7 er en av ti nye elbiler som vi planlegger å lansere innen 206. Vårt mål? Å levere produkter som passer våre kunders behov i hvert segment, sier Thomas Schäfer.
Historien sier foreløpig ikke når vi får se ID.7 på det norske markedet.