En av de mest karakteristiske trekkene ved offentlig transport er de unikt designede setemønstrene.
Det er en ganske stor sjanse for at du aldri har tenkt på hvorfor det er slik, kanskje det er en ting som alle buss/tog/trikkedesignere ser ut til å foretrekke.
Men hvorfor skulle de like disse fæle, stygge designene?
Det viser seg at det ikke er snakk om å like designene, ettersom en viral video på sosiale medier har forklart nøyaktig hvorfor de ser slik ut, med et busssete i Polen som eksempel.
Men du tenker sikkert, hva har dette med mønstre på et busssete å gjøre?
Dette er i toppsjiktet av ubrukelig kunnskap, med mindre du er en ivrig deltaker på pubquiz.
Det er også verdt å merke seg at grusomme mote- og designideer kom fra 1980-tallet, så du kan tro at disse ideene stammer fra denne rare og fargerike tiden i menneskehetens historie.
Hovedgrunnen til at seter er designet med disse sinnslidende mønstrene er for å skjule hvor ekle de egentlig er.
Bussseter er stygge fordi de er utformet på en slik måte, ved hjelp av komplekse, sinnsendrende algoritmer, slik at øynene våre blir distrahert fra alt det faktiske møkkete og skitt som finnes på dem.
Foto: YouTube/KubulMKM
For pendlerens øye virker det nesten alltid relativt rent, mens det faktisk er all slags smuss og skitt på der som vi bare ville kunne se hvis setestoffet var vanlig.
Det er i grunnen en illusjon, fordi vi gruer oss absolutt til å tenke på hva slags ting som finnes der mens du er på reise.
BBC rapporterte også at dette er en av hovedårsakene - men forklarte også at det er flere andre også.
Først er det stoffet du bør vurdere.
"Transport for London har historisk tatt i bruk et ullmoquette-stoff," sa Harriet Wallace-Jones, medgründer av Wallace Sewell - det britiske-baserte designstudioet som har designet stoffer for TFL - til BBC i 2018.
"Ull er naturlig flammehemmende, og moquette er et luvstoff som har mer slitestyrke enn en flatvevd klut. Stoffet er vanligvis en blanding av kuttet og ukuttet luv, noe som også gjør det mer slitesterkt."
London Transport Museum støtter også dette, og skriver på nettsiden deres: "Moquette ble valgt for offentlig transport av to grunner.
"For det første fordi den er slitesterk og holdbar. For det andre fordi fargen og mønstrene skjuler tegn på skitt, slitasje.
"På toppen av denne moquetten hadde fordelen av å være enkel og billig å masseprodusere."
Det er også problemet at moter og trender ofte går over ganske fort, så hvis du går for noe som ser bra ut på den tiden, er sjansen stor for at det vil se rart ut i løpet av måneder.
Heldigvis har noen klart å se skjønnheten i det hele, etter å ha valgt å lage noen unike trenere av noe resirkulert busssetestoff.
De karakteristiske skoene var et reklamestunt av First Buses i Ashton, Tameside, som det siste trinnet i firmaets grønne politikk, rapporterte Manchester Evening News.
Skoene – som er designet av gjenvinningsselskapet Above and Beyond – som en interessant måte å bruke opp gamle materialer som ikke lenger trengs, ble ikke bare laget av stoff fra bussseter, men også gummien fra dekkene til nedlagte busser.