Den erfarne hotellresepsjonisten delte sine største frustrasjoner med gjestene i en video på det sosiale mediesiden TikTok, noe som førte til at videoen ble viralt. Derfor har flere tusen sett den – og mange av dem har takket ja til listen.
I videoen forklarte hun at det er flere «uskrevne regler» som besøkende bør være oppmerksomme på når de bestiller, ankommer og nyter hotellets fasiliteter. Hvis du ikke er kjent med disse reglene, vil du i det minste være det etter å ha sett videoen hennes.
«Noen måtte fortelle deg hvordan du skulle oppføre deg», skrev hun som bildetekst til den virale videoen på sosiale medier.
«Jeg jobber i resepsjonen på et hotell og her er en liste over ting du ikke bør gjøre som hotellgjest», startet hun med å si, før hun avslørte en rekke ting som anses som «no-gos» på et hotell .
Listen inkluderte følgende seks elementer:
Ikke kom for sent og forvent at rommet fortsatt er ledig - spesielt hvis du ankommer en dag senere.
Bestill direkte gjennom hotellet i stedet for via en annen bookingside.
Husk oppførselen din.
Ikke bli sint på de ansatte.
Ikke ta med barna i baren eller til arrangementer for voksne.
Hvis du har problemer med hotellet, fortell personalet slik at de kan hjelpe deg med å løse dem.
Tusenvis av seere likte og kommenterte resepsjonistens video, og mange var enige i listen hennes. Derfor er det tilsynelatende ikke bare resepsjonisten som mener hotellgjestene gjør klokt i å huske de seks tingene på listen over.
"Jeg er enig," skrev en bruker som kommentar til videoen, hvoretter en annen skrev: "Bestill alltid direkte gjennom hotellet. Hoteller gjenkjenner vanligvis ikke statusen din hvis du bestiller gjennom en tredjepart."
"Det er alltid billigere å bestille direkte," la en annen til, som også oppfordret andre hotellgjester til å avstå fra å bruke andre nettsteder som Hotels.com og Booking.com.
«Som hotellresepsjonist er jeg helt enig med deg», skrev en annen hotellansatt.