En romantisk ferie til Napoli, Sør-Italias største by, ble til et mareritt for Vince Aufiero og hans kone da de kom tilbake til Gatwick flyplass.
Paret ble sjokkert da de oppdaget at bilen deres hadde vært involvert i en ulykke og at bilnøklene hadde blitt liggende fritt tilgjengelig utenfor bilen.
Turen til Napoli var en overraskelse for Vince i anledning hans 30-årsdag. Men da paret kom tilbake til Gatwick, ble den ellers perfekte ferien snudd til kaos på grunn av problemer med parkeringsselskapet de hadde brukt.
Etter å ha ventet over en time i parkeringshuset fant de sin grå Audi. Dessverre ble bilen skadet med en stor bulk og flere riper, og bilnøklene ble liggende på toppen av forhjulet, fritt tilgjengelig for enhver forbipasserende.
Ifølge Mirror krever Vince nå både en unnskyldning og refusjon fra My Parking Limited, et selskap som kun har én stjerne på Trustpilot. Firmaet har tidligere blitt anklaget for å misbruke kunders biler og har fått tilnavnet "ranerfirmaer" av Gatwick flyplass.
"Jeg er sjokkert over at et selskap som dette kan operere på Gatwick flyplass. Det er utrolig," sa Vince til Mirror.
Da kona hans oppdaget skaden, utbrøt hun: "Herregud!" Støtfangeren hang løst, bilen var full av riper og det så ut som den hadde krasjet i en vegg, la han til.
Problemene begynte allerede da paret ikke klarte å komme i kontakt med selskapet. Da de endelig tok kontakt ble det arrangert et møtested, men situasjonen virket mistenkelig fra starten.
"Alarmklokkene ringte da vi kom. Det var en fyr som satt på en plaststol, iført en grå treningsdress med hetten opptrukket og en ermeløs refleksvest. Han ba om 5 pund for å slippe oss ut av parkeringsplassen, men han viste ingen ID," fortalte Vince.
Tre dager senere kom paret tilbake til parkeringsplassen, men denne gangen var ingen ansatte til stede. Flere andre kunder virket også forvirret.
Vince har sendt bilder og videoer av skadene til selskapet og forsøkt å kontakte dem gjentatte ganger. Han har fått beskjed om å vente 21 dager på svar. Ifølge Vince har skadene på bilen, som kostet over 30.000 pund (omtrent 258.000 kroner), kostet dem tusenvis av kroner i utgifter.
En talsperson for Gatwick Airport har fortalt Mirror at de ikke har noen forbindelse med disse uavhengige «meet and greet»-parkeringsselskapene, selv om noen bruker «Gatwick» i navnet sitt. Flyplassen understreker at slike virksomheter lovlig kan operere så lenge de følger reglene, men oppfordrer reisende til å være forsiktige når de bestiller parkering gjennom tredjepartsselskaper.
De anbefaler å sjekke følgende før du bestiller:
Positive anmeldelser på Trustpilot eller lignende pålitelige plattformer
Tydelig kontaktinformasjon på selskapets hjemmeside
Selskapets registreringsnummer, mva-nummer og adresse.