Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
Det skriver TV 2 i en pressemelding.
– Å lansere et helt nytt konsept i 2024 er ikke lett. Men med «Spillet» har vi virkelig truffet blink. Seerne elsker det og ser ikke ut til å få nok. Derfor var vi tidlig i gang med å forhandle om en ny sesong, og vi er i nå blitt enige med produksjonsselskapet Mastiff som har rettighetene i Norge, sier programredaktør Trygve Rønningen i TV 2.
«Spillet» hadde premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte 23. februar, og så langt har seerne kunnet følge programmets spillere gjennom fire dager under samme tak i en villa utenfor Oslo. Hittil har i snitt 900.000 seere fått med seg episodene, mens premiere-episoden har passert én million seere.
«Spillet»-konseptet har sitt utgangspunkt i et sør-koreansk tv-format. Foreløpig er det kun Norge og TV 2 som har vist en egen versjon utenom moderlandet.
– Nå ser vi fram til å finne nye deltakere til en ny sesong. Og for dem som sitter og lurer på hvordan den sesongen blir, så får de bare fortsette å lure. For dét er «Spillet»s gang. Det kommer garantert nye tvister og overraskelser, sier Rønningen.
For tiden er det første sesong som er aktuell for seerne, med nye episoder på TV 2 Play og TV 2 Direkte hver søndag i de kommende ukene.