Verdens største brusprodusent har kunngjort at det snart vil bli en banebrytende endring i flaskene deres som ikke er sett i noen av konkurrentene.
Det er den verdensomspennende brusprodusenten Coca Cola som har kunngjort at de vil gjøre en liten endring i flaskenes lokk, noe som forhåpentligvis vil gjøre at lokkene ikke kastes i naturen, men heller resirkuleres.
I fremtiden vil de ikke kunne fjernes fra flasken, da de vil sitte fast i en tynn plasttråd.
Endringen vil først skje i Storbritannia, hvor den først rulles ut i Skottland på 1,5 liters flasker Fanta, Coca Cola Zero og Coca Cola Light, men planen er at endringen skal skje over hele verden på alle Coca Colas varianter og størrelser innen 2024.
Coca Cola er angivelig det første store selskapet som fester lokket til flaskene sine.
«Dette er en liten endring som vi håper vil ha stor innvirkning ved å sikre at når forbrukerne resirkulerer flaskene våre, blir ingen lokk etterlatt», har sjefen for Coca Cola i Storbritannia, Jon Woods, sagt, og forklart at selskapet har en ‘ledende rolle’ i kampen for å sikre at plast resirkuleres.
Coca-Cola Company produserer hovedsakelig drikkevarer og er mest kjent for Coca Cola, men lager også et hav av andre brus; inkludert Fanta og Sprite.
Den berømte brusen ble oppfunnet av farmasøyten John Stith Pemberton i 1886, da han prøvde å finne opp en kur mot hodepine, men endte opp med den deilige sirupen, som i kombinasjon med vann og karbonsyre blir til Coca Cola.
Opprinnelig inneholdt en flaske Coca Cola kokain, men etter noen år ble den faset ut.
Brusen kom til Danmark i 1934, ble avviklet på grunn av andre verdenskrig i 1943 og kom inn på det danske markedet igjen i 1959. Her har det siden vært en favoritt blant tørste dansker.
Siden 2012, da Coca Cola ble tilgjengelig i Myanmar, har brusen vært på markedet i alle land i verden unntatt Cuba og Nord-Korea.
I 1886 ble det i gjennomsnitt solgt ni glass brus per dag, og i dag selges rundt 1,4 milliarder glass om dagen over hele verden. Det inkluderer ikke Fanta, Sprite og selskapets mange andre brus.
Brusen, i tillegg til å være den mest populære brusen i verden, har også et bredt spekter av poster og imponerende prestasjoner.
Det ble for eksempel den første brusen som forlot jordens atmosfære i 1985.
I tillegg kan 90 prosent av jordens befolkning gjenkjenne logoen, akkurat som bare begrepet 'OK' er mer utbredt enn 'Coca Cola'.
Les morsommere 'fakta' om den populære brusen på Coca Colas nettsted ved å klikke her.