De reserverte bord til seks på restaurant: 20 minutter senere ble de kastet ut fordi de manglet tre personer

24/07/2024 23:10

Henrik R

Utland
Foto: Shutterstock.com
En ny avsløring fra den spanske influenseren Jesús Soriano (Soy Camarero) åpner debatten om hvor lenge gjestene kan ta seg tid til å ankomme til restauranten.

En bordreservasjon til seks på en restaurant kl. 21.00. Tre ankommer til tiden, setter seg og bestiller en drink. Tyve minutter senere er de resterende gjestene fortsatt ikke ankommet. Hvor lenge skal restauranten vente? Denne debatten ble startet av influenser Jesús Soriano (Soy Camarero).

I denne saken handler det om en konflikt mellom eieren av en pizzarestaurant og en kunde, som har forskjellige meninger om ventetider for bordreservasjoner. Det skriver det spanske mediet ABC.

Kunden forklarer at vennene hans ble kastet ut etter tjue minutters ventetid uten å bestille mat, selv om de allerede hadde bestilt drikkevarer. Han kaller det "en skam" og lover å aldri komme tilbake.

Eieren svarer at det er "en skam" å reservere en lørdag kl. 21.00, og at bare tre personer er ankommet etter 28 minutter. Han forklarer at det er uakseptabelt å blokkere et bord på en travel lørdagskveld når de kun har tre bord innendørs.

Diskusjonen har skapt ulike reaksjoner på Soy Camareros sosiale medier, hvor noen støtter restauranten og andre støtter kundene. Noen mener at ventetiden ikke bør overstige femten minutter – spesielt i travle perioder. De fleste mener at man ikke bør forsvare uansvarlighet eller egoisme.

Denne gangen har anmelderen delt en hendelse mellom eieren av en pizzarestaurant og en kunde, som har forskjellige synspunkter på hvor lenge man bør vente på sine gjester i forhold til bordreservasjoner.

Ifølge kunden kastet eieren vennene hans ut fordi de tok tjue minutter på å bestille mat. Han presiserer at de allerede var i gang med å drikke og kaller situasjonen "en ekte skam". Han lover å aldri komme tilbake til restauranten.

Eieren påpeker at det er "en skam" å reservere et bord til seks personer kl. 21.00 en lørdag, og at kun tre personer var ankommet 28 minutter senere og ønsket å vente på resten av selskapet.

Eieren forklarer at restauranten kun har tre bord innendørs, og at det er uakseptabelt å blokkere et bord på en travel lørdagskveld, spesielt når utgiftene skal dekkes ved månedens slutt. Han lover også å ikke betjene kunden igjen hvis han vender tilbake til restauranten.