Chloë Chapdelaine vil neppe glemme flyturen fra Dubai (De forente arabiske emirater) til Los Angeles (USA). 5. juni i fjor var den kanadiske influenceren om bord på et Emirates-fly da hun bestilte frokosten sin.
Den 25 år gamle kvinnen spesifiserte tydelig overfor personalet at hun led av glutenintoleranse. Da brettet hennes ankom, omtrent en time etter avgang, hadde den faktisk en etikett som sa glutenfri, rapporterte The Independent.
Dermed spiste Chloë, som ikke har spist gluten på 10 år, frokosten sin med ro i sinnet. Hun spiste halvparten av en crossaint, som lå på brettet, men emballasje ikke hadde noen spesiell indikasjon. Overveldet av en fryktelig tvil spurte kanadieren en flyvertinne om bakverket virkelig var glutenfritt. Det var da den ansatte ble 'blek'.
"Hun kom tilbake og fortalte meg at croissanten ikke burde vært på brettet fordi den inneholdt gluten," forklarte Chloë.
Desperat tok den ulykkelige kvinnen mobiltelefonen sin og skyndte seg til toalettet for å prøve å fremkalle brekninger. Chloë dokumenterte på TikTok sin marerittaktige reise i tårer på flytoalettet, plaget av kramper, voldsom diaré og forsøk på å unngå angstanfall.
Influenseren forklarte i videoen sin at hun klandrer seg selv for ikke å ha bedre kontroll på hva hun spiste.
"Til alle som lider av glutenintoleranse: dobbeltsjekk når maten blir servert til deg på et fly," advarte hun.
Etter marerittet hennes tror Chloë at hun må leve med de "mentale ettervirkningene" av hennes uheldige opplevelse. På TikTok oppfordret kanadieren flyselskapene til å vise større bevissthet.
"Jeg håper bare flyselskapene tar allergier eller medisinske problemer på alvor når det gjelder å servere mat på fly, fordi det kan ha langsiktige konsekvenser for mange mennesker," sa hun.
Emirates har uttrykt "skuffelse" over det som skjedde med den unge kvinnen og forsikret at den ville gjennomføre en intern etterforskning.