En bordreservasjon til seks personer på en restaurant kl. 21.00. Tre ankommer i tide, setter seg og bestiller en drink. Tyve minutter senere har de resterende gjestene fortsatt ikke dukket opp. Hvor lenge bør restauranten vente? Denne debatten ble igangsatt av influencer Jesús Soriano (Soy Camarero).
Denne saken dreier seg om en konflikt mellom en pizzarestaurants eier og en kunde som har ulike meninger om ventetider ved bordreservasjoner. Det melder det spanske mediet ABC.
Kunden forklarer at vennene hans ble kastet ut etter tyve minutters venting uten å bestille mat, selv om de allerede hadde bestilt drikke. Han kaller det "en skam" og lover aldri å komme tilbake.
Eieren svarer at det er "en skam" å reservere en lørdag kl. 21.00 og at kun tre personer hadde møtt opp etter 28 minutter. Han forklarer at det er uakseptabelt å blokkere et bord på en travel lørdagskveld når de kun har tre bord innendørs.
Diskusjonen har skapt forskjellige reaksjoner på Soy Camareros sosiale medier, hvor noen støtter restauranten og andre støtter kundene. Noen mener at ventetiden ikke bør overstige femten minutter - spesielt i travle perioder. De fleste mener at man ikke bør forsvare uansvarlighet eller egoisme.
Anmelderen har denne gangen delt en hendelse mellom eieren av en pizzarestaurant og en kunde som har forskjellige synspunkter på hvor lenge man bør vente på sine gjester i forhold til bordreservasjoner.
Ifølge kunden kastet eieren vennene hans ut fordi de tok tyve minutter på å bestille mat. Han presiserer at de allerede var i gang med å drikke og kaller situasjonen "en ekte skam". Han lover aldri å vende tilbake til restauranten.
Eieren påpeker at det er "en skam" å reservere et bord til seks personer kl. 21.00 en lørdag, og at kun tre personer hadde ankommet 28 minutter senere og ønsket å vente på resten av selskapet.
Eieren forklarer at restauranten kun har tre bord innendørs, og at det er uakseptabelt å blokkere et bord på en travel lørdagskveld, spesielt når utgiftene skal dekkes ved månedens slutt. Han lover også å ikke betjene kunden igjen, hvis han skulle vende tilbake til restauranten.