Det skal ikke være noen tvil om at millioner av mennesker er kjent med McDonald's-logoen. Like mange vil imidlertid bli sjokkert over nyheten om den seksuelle betydningen bak logoen.
En lokal gatekjøkkenrestaurant i sin spede begynnelse, McDonald's ble grunnlagt av brødrene Dick og Mac McDonald, som hadde utviklet en begrenset meny som ville bringe den raske servicen som McDonald's siden har blitt kjent for.
Nå trengte de bare en logo.
Dermed ble de gylne buene designet av George Dexter, som ble vist i 1953 på den første McDonald's-restauranten i Phoenix, Arizona.
Det er vanskelig å finne noen som ikke synes gylne buer var en god idé for markedsføringsformål, men på 1960-tallet ble de nesten skrotet.
Ifølge Reader's Digest kom imidlertid designkonsulent Louis Cheskin dem til unnsetning for å redde den verdensberømte buen.
Cheskin, som var en stor fan av Sigmund Freud, mente at buene var vellykkede fordi de minnet kundene om et par gigantiske bryster.
I følge 'Fast Food Nation: The Dark Side of the All-American Meal' har Cheskin hevdet at buene var ment å symbolisere "Mother McDonald's Breasts".
Cheskin hevder til og med at det er denne assosiasjonen som lokker folk til McDonald's i stedet for å nyte et hjemmelaget måltid.
Siden den gang har folk teoretisert at andre hurtigmatmerker har tatt i bruk lignende markedsføringsstrategier.
Mest kjent er Wendy-logoen, som har ordet "mamma" skrevet i kragen, fordi minnet om mors matlaging skulle tiltrekke flere kunder.
Wendys senior visepresident Denny Lynch hevder imidlertid at det var utilsiktet.
Denny Lynch, Wendys senior visepresident for kommunikasjon, forklarte det:
"Vi er allerede klar over dette - at vår Wendy-maskot har ordet "mamma" skrevet inn i kragen," sier han og legger til:
"Vi kan forsikre deg om at det var utilsiktet."
Så kanskje ikke alle fastfood-logoer har skjulte freudianske betydninger.