Kirstin ba om ketchup på barnas burgere på Circle K: Ekspedientens svar gjorde henne helt målløs

26/01/2018 08:30

Anniken Hauge

Viralt
Foto: Circle K (pressefoto)
Foto: Circle K (pressefoto)
På vei hjem fra ferie kjørte danske Kirstin Egekvist innom en Circle K bensinstasjon for å kjøpe en burger til barna sine. Men da hun ba om ketchup fikk hun et overraskende svar.

Det skal være ketchup på en burger.

Det hører bare sammen som hånd i hanske og når sulten melder seg.

Men for 35-årige Kirstin Egekvist fra Aarhus var det rett og slett ikke mulig å få litt ketchup på burgeren på en Circle K bensinstasjon torsdag ettermidag. 

For da familien med kjæresten og to barn på fire og halvannet år spurte om ketchup på burgeren, startet en lengre kamp mellom ekspedienten og Kirstin Egekvist.

- Jeg spurte om vi selv kunne ta på litt ketchup, men det sa ekspediente nei til ettersom det manglet et nummer for det på kassa og vi kunne ihvertfall ikke få det gratis, forteller Kirstin Egekvist til Dagens.dk.

Ifølge ekspedienten selges burgeren kun med tomatrelish, chili eller uten noe som helst, og de ansatte kan ikke endre ingrediensene. Selv om det står en full ketchupflaske innen ekspedientens rekkevidde, så kan hun heller ikke hjelpe familien med litt ekstra ketchup.

Ekspedienten ville ikke ta ketchup på burgeren, selv om ketchupflasken sto innen rekkevidde. Foto: Circle K (pressefoto)

- Jeg spurte om jeg kunne snakke med sjefen på bensinstasjonen, men det fikk jeg ikke. Istedet fikk jeg beskjed om at jeg skulle ringe til kundeservice, hvor en vennlig nordmann eller svenske ville opprette en klagesak, sier Kirstin Egekvist til Dagens.dk.

Den ellers hyggelige turen innom bensinstasjon ble helt ødelagt av den kjedelige opplevelsen, og da Kirstin Egekvist ønsker en unnskyldning, men heller bare litt ketchup på barnas burger, spurte hun om kundeservicemedarbeideren kunne snakke med ekspedienten.

Det krevde en telefon til kundeservice for at Kirstin Egekvist fra Aarhus kunne få litt ketchup på burgeren sin. Foto: Kirstin Egekvist

Det kunne la seg gjøre, med det krevde samtidig at Kristin stilte seg bakerst i køen igjen før hun kunne gi telefonen til ekspedienten. Etter en lengere snakk mellom kundeservicemedarbeideren og Kirstin, kom ekspedienten endelig ned med litt ketchup til barnas burgere, og sa at hun gjerne ville gjøre et unntak, men bare denne ene gangen.

Det undrer Kirstin Egekvist seg veldig over: 

- Jeg tenker at det er litt tragikomisk. Man blir veldig irritert, samtidig som man tenker; skjer dette virkelig? Vi har akkurat vært i Thailand hvor folk er svært behjelpelige, så kommer man hjem til en sur tenåring bak kassa på bensinstasjonen som ikke vil gi litt ketchup, sier Kirstin Egekvist til Dagens.dk, som ble så forbanna at hun valgte p dele historien sin på Facebook.

Det er heller ikke den opplevelsen Circle K ønsker å gi kundene sine. De beklager den uheldige konfrontasjonen over ketchup:

- Jeg kan bare beklage at kunden har hatt en uheldig opplevelse i forbindelse med kjøp av burger hos oss. I våre burgere inngår det tomat relish, men ikke ketchup.

- Uansett om det er ketchup i burgerne våre eller ikke, skal man som kunde selvfølgelig få ketchup uansett gvis man ønsker det. Man skal ikke måtte ringe til kundeservice for å få det, sier Ann Kirstine Havsteen, som er marked- og kommunikasjonssjef for Circle K i Danmark.

Circle K har i forbindelse med henvendelsen fra Dagens.dk tilbudt Kirstin Egekvist en gratis burger som kompensasjon.