En indisk mann ble trolig sjokkert da han nylig mottok dagligvarene han hadde bestilt gjennom leveringstjenesten "Blinkit".
Blant gjenstandene oppdaget han at en ekstra – og ikke minst uventet – ting hadde sneket seg inn. Nærmere bestemt en levende rotte i en pose med brød.
Det skriver avisen Hindustan Times, ifølge Dagbladet.
Sjokkfunnet fikk raskt den indiske mannen til tastene, og i et innlegg på Twitter delte han sin opplevelse med «Blinkit», som ligner på en utenlandsk ekvivalent til Wolt.
– En fryktelig ubehagelig opplevelse med Blinkit, der en levende rotte ble levert i brødposen min den 1.2.2023. Dette er alarmerende for oss alle, skrev han i innlegget der han merket selskapet.
Innlegget fikk raskt mange kommentarer fra folk som var rasende over at en feil som dette kunne skje.
"Herregud, det er forferdelig", skrev en Twitter-bruker, mens en annen skrev:
– Det ser ut til at maten var ment for katteelskere – og ikke brødelskere!
Har sluttet å jobbe med butikken
Siden den indiske kunden delte sin frustrasjon, har selskapet Blinkit også reagert på det sjokkerende funnet.
En talsmann for selskapet ba gjentatte ganger om unnskyldning for hendelsen og sa at selskapet streber etter å følge høye standarder for hygiene og kvalitet.
– Vi er virkelig lei oss for at denne hendelsen har svekket deres tillit, sier talsmannen.
For å unngå lignende hendelser har Blinkit derfor avsluttet samarbeidet med butikken som brødet med rotta opprinnelig kom fra.
– Vi undersøker saken med butikkeieren for å forstå hva som gikk galt og for å sikre at det aldri skjer igjen, sier talsmannen.
Det er heller ikke første gang en kunde finner et stygt funn i forbindelse med levering av dagligvarer.