Supermarkeds ansatt raser mot kunder: Hvis du gjør dette, er du en tosk
En supermarkeds ansatt langer ut mot kunder som har dårlig oppførsel når de er i supermarkedet.
Har du noen gang lurt på hvordan du ikke skal oppføre deg i et supermarked? Nå har en supermarked ansatt bestemt seg for å gi deg svar på dette.
Craig, som deler videoer på TikTok under brukernavnet @craignotcreg, deler regelmessig underholdende videoer om jobben sin på Tesco-supermarkedet med sine mer enn 600,000 følgere.
I en nylig video satte han seg for å snakke om noen av de mest irriterende tingene kundene gjør når de er i et supermarked.
Det skriver The Sun.
"Her er noen ting som, hvis du gjør dette som kunde i et supermarked, vil jeg automatisk anta at du er en tosk," sa han.
"Nummer én: Når du bruker telefonen når du er i kassen."
"Jeg ber deg ikke om å legge på telefonen, da det kan være viktig, men i det minste anerkjenne meg."
"Jeg har en telefon ved øret mitt akkurat nå, og se hva jeg gjør: anerkjenn deg. Bare et enkelt nikk vil være nok. Eller et smil. Hva som helst."
Han går deretter videre til neste punkt, hvor han bestemmer seg for å gi en shoutout til folk som ikke verdsetter køkultur veldig høyt.
– Nummer to: folk som hopper i kø, sier han.
– Jeg snakker ikke om å bare hoppe foran i køen. Hvis du gjør det, så er du en tosk, og det er bare et faktum.
"Jeg snakker om når du er 5. eller 6. i køen og en ny boks åpnes, og du gjør en anstrengende innsats for å komme til boksen før de fem personene foran deg."
– Dette er ikke starten på et Mario Kart-løp, Kevin. Åpningen av en ny boks avbryter ikke reglene for køen. Vent på din tur.
"Det gjelder spesielt hvis du har en full handlekurv og personen foran deg har to ting. Stor tosk."
Den tredje tingen som Craig finner irriterende er folk som ikke kan finne ut hvordan de skal si "unnskyld meg".
– Nummer tre: Hvis du ikke sier «unnskyld meg», sier han i videoen.
"Hvis du går bort til meg og bare forteller meg hva du leter etter uten å si unnskyld meg, sender jeg deg til feil sted, og det er ingenting du kan gjøre med det."
"Eller, enda verre, hvis du erstatter 'unnskyld meg' med 'oy', 'hei, du' eller 'et knips med fingrene'. Hvis du nærmer deg meg med et knips med fingrene, vil jeg brekke fingrene dine."
I tillegg legger han ikke skjul på at han ikke har mye igjen til kundene som ikke plukker opp etter seg selv hvis de mister noe i supermarkedet.
"Nummer fire: Hvis du slipper noe fra hyllen og ikke plukker det opp," sier Craig.
"Ikke hvis du har droppet noe som har gjort et rot, som briller eller yoghurt, men hvis du har droppet en pakke kjeks og du innser at du har droppet en pakke kjeks og du ikke legger den pakken kjeks tilbake, vil jeg kaste en pakke kjeks på deg."
"Jeg henvendte meg en gang til en klient som gjorde dette, og deres svar var: 'Det er ikke min jobb.'"
"Jeg ber deg ikke om å komme på jobb, Karen. Jeg vil bare at du skal ha en anstendig person."
Til slutt sier han også at han er lei av at kunder forventer at du skal gjøre noe for dem uten at de forteller dem hva det er.
"Og til slutt, når du forventer at vi skal gjøre ting for deg," sier han.
"Ting som å se ut på lageret, ta noe fra øverste hylle eller pakke vesken i kassen. Vi er mer enn glade for å gjøre disse tingene - hvis du spør."