De fleste kjenner sikkert nervøsiteten du kan føle før et jobbintervju. Folk er nervøse for om de har forberedt seg nok og hvilke spørsmål som vil bli stilt.
For noen tar det mye plass før et jobbintervju, mens det for andre tar liten plass. Men hos programvareselskapet 'Xero' i Australia er det noe helt spesielt som avgjør om du blir vurdert for jobben og ansatt.
Det skriver Dailymail.
Her avslører sjefen, Trent Innes, et helt spesielt triks som han alltid bruker når han har invitert kandidater til jobbintervju.
I podkasten «The Ventures» avslører han hva slags triks det er og hvorfor han gjør det.
Må vise om du passer inn
Han forklarer at når han tar imot en kandidat som skal på jobbintervju, starter han med å ta ham med til bedriftens personalkjøkken. Her tilbyr han dem en kopp kaffe.
Deretter går de til rommet der de skal holde samtalen.
– Så går vi tilbake og gjør intervjuet, og en av de tingene jeg alltid gjør når intervjuet er over, er hvis vedkommende tar med seg den tomme kaffekoppen tilbake på kjøkkenet, sier Innes.
– Du kan utvikle ferdigheter, du kan få kunnskap og erfaring, men det handler egentlig om holdningen din, og holdningen vi snakker mye om er begrepet «vask kaffekoppen».
Trent Innes forteller at selskapet er veldig opptatt av at kjøkkenet skal være ryddig og at alle rydder opp etter seg.
"Det er egentlig bare for å sikre at de faktisk kommer til å passe inn i Xero-kulturen og virkelig ta på seg oppgavene de burde," sa Innes.
Han sier også at han aldri vil ansette noen som stryker på testen. Så hvis du ikke setter din egen kaffekopp på plass, vil du aldri bli ansatt av Xero.