En frisør har utløst en enorm debatt på nettet ved å nekte å klippe en kundes hår fordi det er «ekstremt langt». Det skriver The Mirror.
Kvinnen hevder at klientens hår var "knelengde" og over den rimelige grensen for hva hun komfortabelt ville kunne trimme og farge på grunn av tiden hele prosedyren ville ta.
En ny stylist
På det populære forumet Reddit innrømmet en anonym bruker at hun ikke ville godta refusjon for kunden, etter tidligere å ha sagt at hårlengden nådde «midjen» hennes.
"Jeg er frisør. Jeg hadde en mor som booket datterens klippe- og fargeavtale med meg selv om jeg ikke er deres vanlige stylist. Stylisten de vanligvis går til er på ferie og jeg ble anbefalt av en venn."
"Da moren bestilte klipp og farge, spesifiserte hun at datteren hadde langt hår, og hun spurte om det var greit at jeg klarte det. Resepsjonisten sa ja, fordi jeg har mange kunder med midjelangt hår. Midje- lengde er vanligvis det lengste håret jeg har klippet, jeg har aldri hatt en klient med lengre hår enn dette.
Litt lengre enn midjen
Det viste seg imidlertid at kundens hår var lengre enn midjen.
"Da de møtte opp til avtalen, hadde datteren håret opp i en bunt så jeg ikke kunne se hele lengden på håret. Moren takket for at jeg tok dem inn og sa at siden deres vanlige stylist ikke var tilgjengelig, det var vanskelig å få en time på grunn av datterens hårlengde. Da datteren satt i stolen min, ba jeg henne ta ned håret så jeg kunne børste det igjennom før vi begynte på ombre-fargen hennes, legger kvinnen til:
"Da hun tok ned håret la jeg merke til at det var mye lengre enn jeg forventet. Jeg spurte henne hvor langt håret var, og hun sa at det nådde knærne. Hun børstet håret bakover slik at det hele gikk ned over stolryggen. og det var betydelig lengre enn jeg var komfortabel med å klippe, jeg måtte knele ned både mens jeg farget og klippet håret hennes.
Måtte gi opp hårklippet
Frisøren måtte derfor droppe klippingen.
"Jeg ringte moren og ba datteren reise seg igjen. Jeg ba moren om unnskyldning og fortalte henne at jeg ikke kunne klippe datterens hår på grunn av lengden. Jeg forklarte at det var for langt for meg å klippe, siden jeg klarte ikke å knele ned for å klippe det», skriver frisøren og legger til:
"Forståelig nok var moren skuffet over at jeg nektet å klippe datteren hennes. Hun krevde bestillingsgebyret tilbake. Jeg forklarte henne at bestillingsgebyret på £50 ikke kunne refunderes og at hun ble informert om dette ved bestilling. Hun ba om å snakke med salongens leder, så jeg henviste henne til eieren."
Endte opp med å gi pengene tilbake
Det endte imidlertid med at kvinnen fikk pengene tilbake.
"Eieren av salongen refunderte henne pengene. Hun fortalte meg at jeg ikke burde ha akseptert reservasjonen hvis jeg ikke kunne klippe håret så langt. Jeg fortalte henne at lengden aldri ble spesifisert for meg. Moren skrev senere på salongens Facebook-side og klaget over at jeg nektet å klippe datteren hennes fordi jeg faktisk ikke kunne klippe langt hår."
Siden tråden ble delt på nett har kvinnens innlegg fått over 650 kommentarer – med folk er delt om kvinnens handlinger.
En person skrev: "Du er ikke en drittsekk for ikke å klippe håret, men for å nekte refusjon. Jeg ville vært ganske sint for det."