I forbindelse med Rosa sløyfe-aksjonen lanserer Coop et limited edition rosa gjenbruksnett og donerer fem kroner per solgte nett til årets aksjon.
Det melder Coop i en pressemelding.
– Vi forventer at disse nettene rives ut av hyllene, både fordi de er fine i seg selv, men ikke minst fordi deler av salget går til en viktig sak som dessverre berører altfor mange av oss, sier Carina Hansen, sponsoransvarlig for kultur og omtanke i Coop Norge.
Det rosa gjenbruksnettet selges i alle Coops dagligvarekjeder så langt beholdningen rekker. Nettene koster ti kroner, og fem kroner per solgte nett doneres til årets aksjon.
Artikkelen fortsetter under bilde.
Foto: Coop/NTB
– En stor ære
Det rosa gjenbruksnettet er designet av Fam Irvoll. Hun er også årets Rosa sløyfe-designer.
– Det er en stor ære å få dette oppdraget. Brystkreftforskning er en så viktig sak å støtte, vi kjenner vel alle noen som er rammet. Selv har jeg blitt mer bevisst på å sjekke brystene mine etter at jeg begynte å samarbeide med Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, og det er sikkert flere som kan trenge en liten påminnelse innimellom, sier Fam Irvoll.
Du kan bidra ved å velge mer frukt og grønt
Coop er hovedpartner til Kreftforeningen og donerte rekordhøye 12,7 millioner kroner under fjorårets Rosa sløyfe-aksjon. Tradisjonen tro donerer Coops dagligvarebutikker én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker i oktober til Rosa sløyfe-aksjonen. Nesten halvparten av fjorårets donasjon kom fra kunder som handlet frukt og grønnsaker.
I tillegg vil kr 2,50 av hvert solgte produkt fra Omo, Comfort, Lano, Klar, Dr.Greve, Define, Lypsyl og Jif i butikken doneres til Rosa sløyfe-aksjonen. I år som i fjor kan også kunder både kjøpe donasjonsvarer og støtte saken med et valgfritt beløp i både de betjente og selvbetjente kassene.