Hertuginne Meghan har møtt en uventet hindring i sitt siste forretningseventyr.
Etter å ha døpt om livsstilsmerket sitt fra American Riviera Orchard til As Ever, møter kona til prins Harry nå et klart nei fra amerikanske myndigheter – i hvert fall hvis planen var å selge klær.
Ifølge Daily Mail har Meghan og hennes advokater forsøkt å få tillatelse fra US Patent and Trademark Office (USPTO) til å markedsføre plagg som forklær og andre klær under det nye merkenavnet As Ever.
Men det ønsket ble raskt avvist.
Årsaken er enkel: Navnet As Ever er for nært et eksisterende varemerke fra det kinesiske klesselskapet ASEVER.
I følge BILLED-BLADET lød avgjørelsen fra USPTO:
"Merkene er identiske i lyd og praktisk talt identiske i utseende og er dermed lett å forveksle."
Et navneskifte med store konsekvenser
Navneendringen til As Ever ble annonsert i forrige uke, og Meghan forklarte årsaken til endringen i en Instagram-video.
Hun sa at det opprinnelige navnet American Riviera var inspirert av nabolaget hennes i Santa Barbara, men at det raskt føltes begrensende:
«I fjor tenkte jeg «American Riviera, det høres ut som et flott navn». "Det er nabolaget mitt; det er et kallenavn for Santa Barbara, men det begrenset meg til ting som ble laget og dyrket i dette området," forklarte hun.
Men nå står Meghan overfor en ny utfordring.
Det er fortsatt ukjent om hertuginnen vil prøve å endre merkenavnet igjen, eller om hun vil fokusere på andre produkter enn klær.
En ting er imidlertid sikkert: Hennes drøm om å lansere As Ever moteklær er midlertidig satt på vent.