I slutten av desember befant et par fra Wellington, New Zealand, seg på en ni timers Qantas Airways-flytur fra Bangkok til Sydney. Senere kom de imidlertid med alvorlige anklager mot flyselskapet.
Paret hevdet at de var i urin under hele flyturen, fortalte de avisen NZ Herald, og krevde derfor refusjon av utgiftene fra flyselskapet.
Det skriver Tag24.
I begynnelsen av reisen hadde passasjerene lagret noe av bagasjen og en pose med taxfree-varer under setet foran seg - inkludert en nakkepute.
Da mannen senere tok frem puten, var den «våt og flekkete på den ene siden» - akkurat som posen med resten av parets bagasje. Imidlertid antok han at det bare var vannflekker og at puten hadde blitt litt våt, så han tørket den av for å gjøre seg komfortabel under flyturen.
Men senere fikk de en ubehagelig overraskelse: da de så under setet foran igjen, fant de vått barneundertøy og la to og to sammen.
"Vi skjønte da at vi hadde sittet i urin under en times lang reise," sa newzealenderen med avsky, og la til:
"Jeg brukte nakkeputen de siste par timene fordi jeg trodde den bare var litt våt."
En flyvertinne som ble kalt inn, ryddet opp og lovet å ta opp saken med sjefen sin.
Kompensasjonen som ble tilbudt for den ubehagelige hendelsen var imidlertid beskjeden: i stedet for den forespurte refusjonen av utgiftene, tilbød flyselskapet bare de to passasjerene en kupong på 10.000 Qantas-poeng - noe som var helt uakseptabelt for de reisende.
Etter mye diskusjon og flere klager gikk flyselskapet til slutt med på å refundere hele billettprisen – «som en gest av goodwill», som det ble uttrykt.
Paret har imidlertid fortsatt ingen planer om å fly med Qantas i nær fremtid.