Svindelforsøk florerer i alle mulige kanaler, og nesten hver uke blir det utstedt advarsler mot folk med uærlige hensikter.
Nå har noen begynt å utgi seg for å være flyselskapet Norwegian. Det skriver DinSide.
"Det er dessverre slik at vi som mange store selskaper blir utsatt for denne type falske e-poster der merkenavn blir misbrukt fra tilfeldige eksterne e-postkontoer. Dette kan vi ikke forhindre," uttaler pressekontakt Silje Glorvigen til DinSide.
Smaalenenes Avis var først ute med å omtale denne saken.
I dette tilfellet er det en e-post hvor avsenderen later som om de representerer Norwegian, og mottakeren blir bedt om å klikke på en lenke for å få refundert penger.
Glorvigen deler også noen tips for å unngå å bli lurt:
"Generelt vi oppfordrer alle til å se veldig nøye på e-post, avsendernavn, tekst med mer for å eventuelt kunne avdekke om e-post er falsk eller ei."
I mars snakket DinSide med digitaliserings- og forvaltningsminister Karianne Oldernes Tung (Ap), som forklarte at svindlerne ofte utgir seg for å være troverdige aktører, noe som gjør det lettere å bli lurt.
Digitaliseringsministeren understreket også at digital svindel koster Norge 600 millioner kroner i året.