Posten Bring er klar for den mest travle tiden på året hvor det skal håndteres store volum med pakker i forbindelse med Black Week og jul.
Selskapet har satt i verk en rekke tiltak for at pakketransporten skal gå så smidig som mulig på årets travleste tid.
Årets mest hektiske tid
"Førjulstiden er den mest hektiske for alle oss som jobber i Posten Bring, men også den desidert morsomste tiden på året. Nå har vi hentet inn cirka 500 ekstra medarbeidere til driften vår for å håndtere alle pakkene som skal fram til jul", sier konserndirektør Hans-Øyvind Ryen i Posten Bring.
På terminalene rundt omkring i Norge er allerede store mengder pakker på vei inn, med høy aktivitet for postbud, sjåfører og terminalarbeidere i konsernet.
Flere pakkebokser enn noen gang
I tillegg til de 500 ekstra ansatte, har selskapet satt opp flere pakkeboks-lokasjoner enn noensinne før. Tidligere i år nådde antallet opp på 2.000 steder, og hvis man regner med Post i butikk, så finnes det nå 3.600 hente- og sendingssteder for pakker over hele landet.
Åpningstidene utvides, og også Postens kundeservice har utvidet med 40 medarbeidere.
Over halvparten av landets befolkning vil få levert julepakker med el-kjøretøy i år. Posten Bring har fortsatt satsningen på elektriske tyngre kjøretøy. I år er det nærmere 100 elektriske lastebiler som frakter, pakker, post og gods over hele landet.
Slik kan du bidra
"Vi skal sikre at juletrafikken har god flyt og levere pakker, julegaver og julepost i både inn- og utland, slik at den kommer fram i tide til jul. Derfor har vi gjort en rekke tiltak for å få til nettopp dette", fortsetter konserndirektør Ryen.
For at pakketransporten skal gå så smidig som mulig, oppfordrer han også til at kundene kan hjelper til ved å hente pakkene så fort som mulig når man har fått melding om at den har blitt levert på et hentested.