En ny sunnhetstrend har inntatt norske matbutikker, og kundene lar seg rive med. Rema 1000s nylig lanserte frosne granateplekjerner har blitt en umiddelbar suksess, og flere steder møter kunder tomme hyller.
Stor etterspørsel etter frosne granateplekjerner
De siste årene har nordmenn flokket seg rundt sunne mattrender, med blant annet cottage cheese og kiwi som store favoritter. Nå har en ny snack tatt over rampelyset. Det skriver DinSide
Som en del av vinterens produktslipp lanserte Rema 1000 nylig poser med frosne granateplekjerner, og produktet har blitt en bestselger.
Mange bruker det som topping på cottage cheese eller gresk yoghurt, og etterspørselen har vært så stor at enkelte butikker har gått tomme.
"Frosne granateplekjerner har virkelig slått an hos kundene våre. Produktet har fått mye positiv oppmerksomhet i sosiale medier, og forrige uke toppet det salgslistene over alle frosne frukt, bær og grønnsaker, sier Hege Rognlien," leder for kommunikasjon i Rema 1000 til DinSide.
Sosiale medier skaper kjøpepress
Trenden har fått enorm oppmerksomhet på plattformer som TikTok, der videoer med "run, don’t walk"-budskap oppfordrer folk til å kjøpe produktet før det forsvinner fra hyllene.
Flere kunder har imidlertid opplevd skuffelse over at varene allerede er utsolgt. Da DinSide besøkte flere Rema 1000-butikker i Oslo øst i helgen, var det vanskelig å finne produktet i frysediskene. På Rema 1000 Hasle var det fremdeles tomt mandag formiddag.
- Umulig å få tak i!
Kundene har ikke holdt tilbake sin frustrasjon. I kommentarfeltene på sosiale medier uttrykker flere sin skuffelse over at produktet er vanskelig å få tak i:
"UMULIG å få tak i, vært på 4 forskjellige Rema-butikker og alle er utsolgt," skriver en bruker på TikTok.
Rema 1000 forsikrer imidlertid kundene om at flere varer er på vei.
"Etterspørselen har vært høy, så enkelte butikker kan ha vært midlertidig utsolgt, men vi har godt med varer på lager og fyller på fortløpende," sier Rognlien, og legger til:
"Vi vet at dette har vært et etterlengtet produkt, men vi er selvsagt glade for å se at det har blitt tatt så godt imot."
Kundene må dermed være raske hvis de vil sikre seg denne nye favoritten!

Foto: REMA 1000