Da maskinen landet i norske nettbutikker for to uker siden, ble den utsolgt på rekordtid.
Det ettertraktede TikTok-fenomenet Ninja Slushi har vært en enorm suksess på verdensbasis. Da den endelig ble lagt ut for salg i Norge, lot responsen ikke vente på seg.
SharkNinja er et globalt produktdesign- og teknologiselskap som blant annet står bak den populære Ninja CREAMi. Nå snur de nok en gang opp-ned på kjøkkenmaskinmarkedet med lanseringen av nye Ninja SLUSHi slushmaskin.
Trenger ikke is
Interessen har vært enorm, og i både USA og England har maskinen blitt utsolgt gang på gang. Ifølge New York Times har videoer av produktet fått hundretusenvis av visninger på TikTok.
Det som gjør maskinen unik, er at den har en innebygd kompressor og dermed ikke trenger is for å lage slush. Ninja SLUSHi er utstyrt med avansert teknologi som gjør det superenkelt for både små og store å lage frosne drikker som er akkurat like hjernefrysende deilige som dem du får kjøpt på kafeen og kiosken, heter det i en pressemelding.
"Vi synes det er stor stas å lansere nye Ninja SLUSHi, siden den gir så mange muligheter. Nå er lekker slush, frossen daiquiri, milkshake og mye mer bare et knappetrykk unna, året rundt", sier Neil Shah, Chief Commercial Officer i SharkNinja.
"Teknikerteamet vårt har utviklet en unik maskin som gjør det mulig å få profesjonelt tilberedt slush hjemme."
Kommer til å forsvinne fort
Hos elektronikk-kjeden Power var de ikke i tvil om at dette ville bli en stor suksess i Norge.
"Dette blir villere enn noe annet. Folk kommer til å gå helt bananas! Ninja Slushi har vært utsolgt hver eneste gang et nytt parti har blitt tilgjengelig i USA og England, og vi forventer minst like stor pågang her i landet," sier Salgsjef i Power, Danial Bhatti.
Han la til at salget trolig ville gå svært raskt:
"Aldri før har jeg opplevd så mye oppstyr rundt en kjøkkenmaskin som ennå ikke er lansert i Norge. Kundene må vente noen uker på levering, men jeg tror absolutt de vil oppleve at det er verdt det."
Ble revet ut av hyllene
Og Bhatti fikk rett – da maskinen endelig ble tilgjengelig mandag for to uker siden, ble den revet bort. Kommunikasjonssjef i Power, Silje Ensrud, kunne bekrefte at forhåndssalget hadde eksplodert.
Salget har gått i rekordfart, og ifølge Ensrud selges det én maskin i minuttet.