Beslutningen ble tatt etter at Ukraina svartelistet selskapet, ettersom produsenten fortsetter å gjøre forretninger i Russland.
Og flere norske selskaper har fulgt det skandinaviske flyselskapets eksempel, skriver Dagbladet.
Men den såkalte boikottkulturen kritiseres av tillitsvalgt for det Mondelez-eide norske sjokoladeselskapet Freia, Gøran Nyberg.
Han mener SAS og de andre selskapene som har boikottet har vært for raske med å trekke i avtrekkeren.
Men i SAS er de fornøyd med avgjørelsen, sier pressekontakt Tonje Lund i SAS til Dagbladet.
- Vi valgte å ta et tydelig standpunkt, noe som betyr at vi fjerner alle produkter fra Mondelez, et selskap som står på Ukrainas internasjonale liste over krigssponsorer, sier pressekontakt Tonje Lund i SAS til Dagbladet.
Freias tillitsvalgte Gøran Nyberg mener en boikott av alle bedrifter som opererer i Russland kan få store konsekvenser for norske arbeidsplasser og norske forbrukere.
Men SAS er bestemt. De vil ikke bære noen produkter fra den ukrainske svartelisten.
- Vi har gjort en grundig gjennomgang av den offisielle listen fra ukrainske myndigheter, og i den har vi funnet produkter fra Mondelez, som vi har hatt om bord og i noen loungeområder, sier Lund til Dagbladet.
I tillegg til Freia eier Mondelez også en rekke merker som er populære i Danmark. Inkludert Marabou, Oreo, Toblerone og kjeksmerket LU.
I Danmark har Salling Group henvendt seg til den danske ministeren for mat, landbruk og fiskeri, Jacob Jensen, og bedt om en politisk beslutning om hvordan man skal forholde seg til produsenter på den ukrainske svartelisten før de kunngjør noe.
DBU har på sin side tatt direkte grep og satt en rekke kampanjer med Marabou og kvinnelandslaget på pause.