I en tid hvor bærekraft og resirkulering har fått en høy stjerne for mange, står EU nå på terskelen til å implementere nye regler for emballasje.
Men denne velmente innsatsen for å minimere avfall og fremme resirkulering kan ha utilsiktede konsekvenser for ikoniske merker som Coca-Cola:
FEVE - som organiserer glassprodusenter i Europa - er ikke blind for behovet for å designe emballasje med minimal vekt og volum - men organisasjonen påpeker i samme slengen at 'kommersiell verdi forsvinner fordi merkevarer ikke lenger kan skille seg ut fra hverandre på hyllene'.
Slik skriver organisasjonen FEVE i en pressemelding. Dette er også en bekymring som gir dyp gjenklang i næringslivet.
En kilde har fortalt til mediet Euractiv.com at Coca-Colas karakteristiske flaskeform, som har vært uendret siden 1916, er 'definitivt i fare' under de kommende EU-reglene.
Det er en kompleks debatt som ble tatt opp i EU-parlamentet tidligere denne uken og vil uten tvil fortsette å lage bølger i både politiske og kommersielle miljøer.
Det som er sikkert er at denne saken har potensial til å endre landskapet for merkevarebygging og design i en tid hvor bærekraft har blitt en uunngåelig del av den globale agendaen.