Vi fikk nylig vite at Vendela Kirsebom feiret jubileum med å lansere sitt eget klesmerke. Det kommer 30 år etter at hun dukket opp på forsiden av det amerikanske sportsmagasinet Sports Illustrated.
Å lansere sin egen badetøykolleksjon har ifølge 56-åringen vært drømmen hennes lenge.
Premieren på Kirseboms «Vendela Wear» kommer i disse dager, et prosjekt hun har jobbet med siden jul og har lagt mye arbeid i det.
Vendela sier til Dagbladet at drømmen endelig har gått i oppfyllelse.
– Det er noe jeg har tenkt på å gjøre og hatt lyst til lenge, men så har jeg bare tenkt at det blir for vanskelig og at jeg ikke klarer det, forteller 56-åringen overfor avisa.
I en alder av 13 år ble Vendela Kirsebom oppdaget på en restaurant i Sverige og ble senere en internasjonal supermodell.
Siden hennes gjennombrudd på 1990-tallet, etter å ha blitt fotografert på forsiden av Sports Illustrated, har hun hatt en lang karriere med høy innsats.
TV-profilen overrasker igjen, denne gangen i nye bilder lagt ut på hennes egen Instagram-profil for hennes 120.000 følgere.
«Endelig lanserer jeg badedrakten som har blitt symbolet på mitt comeback på catwalken, og ikke minst symbolet på at alle kvinner fortjener å føle seg vakre uansett alder,» skriver 56-åringen under innlegget.