AirHelp opplyser at listen fokuserer på de største flyselskapene. Av mer enn 800 bedrifter var det mulig å velge 109 som oppfylte kravene til tilgjengelig data.
Noen selskaper ble ekskludert da det ikke var mulig å få pålitelig informasjon. Det skriver Reader.
De beste flyselskapene
Listen rangerer både de beste og de dårligste selskapene.
Blant de ti best plasserte flyselskapene er store navn, hvor topp tre er Brussels Airlines med 8,12 poeng, Qatar Airways med 8,11 poeng og United Airlines med 8,04 poeng.
De høye skårene viser at punktlighet, god kundeservice og effektiv saksbehandling kan gå hånd i hånd.
De verste flyselskapene
Der det er vinnere, er det også tapere. Nedenfor er en liste over de ti lavest rangerte flyselskapene, vurdert på punktlighet, kundeservice og saksbehandling:
Tunisair
Buzz
Nouvelaire
Bulgaria Air
El Al Israel Airlines
Pegasus Airlines
Indigo
Tarom
Air Mauritius
Sky Express
Sky Express, basert på Kreta – et populært reisemål for nordmenn – fikk bare 4,86 poeng.
Selv om selskapet oppnådde en høy passasjervurdering på 7,6 og en rimelig punktlighetsscore på 6,9, kom det betydelig til kort med å håndtere kundekrav. Dette har sikret det greske selskapet en plass på den mindre flatterende listen.